Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom! En gefeliciteerd met je Alpha, goeie keus!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
josiboy
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2022, 09:41
Locatie: Vlezenbeek, België
Merk SP: Klever x
Km-stand: 2250

Hallo iedereen,
Ik ben Jos uit de Brusselse rand ,
ik heb onlangs een 2dehands klever x aangeschaft met 2000 km op de teller .
De reden van aankoop is dat ik 2 jongens van 10 jaar heb die gebeten zijn door het wielrenners virus en als we gaan rijden ik hun niet bijhoud met mijn oude elektrische fiets.
Ik ben op het forum terechtgekomen door een link op YouTube
Teundebeun
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2021, 15:00
Locatie: Arnhem
Merk SP: ST1
Km-stand: 14678

Hallo, Ik ben Teun
Ik ben 20 jaar oud en woon in Bemmel.
Ik had nadat ik mijn rijbewijs gehaald een tweedehands Stromer ST1 uit 2016 gekocht bij de dealer in de buurt. Ik moet zeggen voor het woon- werk forensen wat ik doe is het een perfecte fiets!
Op een oude fiets moet je het leren zegt men altijd :D
ChrisK
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jun 2022, 23:18
Locatie: Eelde
Merk SP: Klever X-speed Alpa
Km-stand: 10000

Hallo allemaal,

Na al een tijd rondstruinen op dit forum me nu ook aangemeld.
Ik ben Chris en kom uit Eelde.

Ik ben van plan een speed Pedelec te kopen en nu het wat concreet begint te worden dus tijd om actief mee te gaan doen op dit forum.
Ik ben verliefd :ba geworden op de Klever X-speed Alpha, dus hoop hier over een tijdje op rond te rijden.
Hij gaat vooral voor woon-werk verkeer naar Drachten gebruikt worden. Een afstand van 40km dus voor een enkele reis.

Voorlopig wordt het forum dus nog benut om de juiste keuzes te maken, maar hopelijk kan ik later mijn ervaringen ook delen .

Groet,

Chris.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ha, nog een noorderling op het forum. Welkom, en veel plezier met je mooie aanwinst.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
coolrunnings
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 89
Lid geworden op: 19 mar 2022, 14:12
Locatie: Vlaams-Brabant
Merk SP: Stromer st3 pinion XL
Km-stand: 0

Teundebeun schreef: 04 jun 2022, 16:19 Hallo, Ik ben Teun
Ik ben 20 jaar oud en woon in Bemmel.
Ik had nadat ik mijn rijbewijs gehaald een tweedehands Stromer ST1 uit 2016 gekocht bij de dealer in de buurt. Ik moet zeggen voor het woon- werk forensen wat ik doe is het een perfecte fiets!
Op een oude fiets moet je het leren zegt men altijd :D
Welkom! Volgens je profiel heb je de ST1 al ingeruild voor een ST5! :d3:
Taan
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 184
Lid geworden op: 02 jun 2022, 17:15
Locatie: Uithoorn
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9.000

Hallo Ik ben Jeroen,

Ik heb al veel op het forum gelezen en inmiddels mijn eerste reactie geplaatst. Dus nu ook maar even voorstellen.

Samen met mijn vrouw heb ik een Gazelle Cityzen Speed 61cm. Nieuw gekocht in 2017 en nu bijna 20k op de teller.
We gebruiken hem allebei voornamelijk voor woonwerk. Mijn vrouw rijdt 4 dagen 15km enkel (Uithoorn-AMC) en ik 1 dag 30km enkel (Uithoorn-LUMC). Zij zonder laden en ik laad op het werk.
Ik rijd alleen bij mooi=droog weer en zij ook wel bij bij minder/slecht weer, maar we slaan ook wel eens over. We hebben nog 2 auto's.
Sowieso als het te hard waait pas ik, want dan haal ik het niet op de accu.

We hebben van de Cityzen inmiddels de accu laten reviseren (Bij KWS Seuren) en onlangs is de Bosch motor in de soep gelopen.
We hebben de motor laten vervangen, helaas geen coulance van Bosch, dus die deed wel ff pijn aan de portemonnee.
Maargoed samen met een onderhoudsbeurt met nieuwe ketting en tandwielen staat ie er nu weer deftig bij.
Het is dus geen goedkope vorm van vervoer (meer), maar we hebben wel plezier van het buiten zijn en de lichaamsbeweging.

Ik werk nu 2 dagen op kantoor en 2 thuis en ik zou eigenlijk wel de 2e dag ook op de fiets willen, maar die is dan in gebruik.
Ook vind ik de rit soms net te pittig. Met en beetje tegenwind moet je aardig doortrappen om boven de 40 te blijven.
Sowieso is 44 op het klokje, maar 41 op de GPS en die 44 haal je alleen met wind in de rug. :bu:
Je voelt hem al aankomen, het mag van mij iets harder en sterker en ik overweeg om een SP met achterwielmotor te kopen.
Waarschijnlijk wordt dat een 2ehands. Dan wil ik ook wat knappe kleding aanschaffen zodat ik ook met minder weer kan fietsen.

Ik heb een hele mooie route waarop ik lekker door kan rijden. Alles is verlicht en er is weinig ander verkeer. Het wegdek is over het algemeen prima, maar de enkele hobbels voel je wel op de straffe Cityzen. De geveerde vork doet volgens mij niet zo veel.
Het laatste stukje in Leiden doe ik rustig aan, dan kan ik ook een beetje uitwasemen. Op het werk is een mooie stalling met oplaadmogelijkheden, dus dat is ook perfect.
Ik kom op mijn route regelmatig andere SP'ers tegen. Vooral langs de Haarlemmer ringvaart.
Sinds 7-2022: Stromer ST3 XL 2020 - Wit - 983wh
Eerst: Gazelle Cityzen Speed 2017 mooi weer rijder. (Fiets van mijn vrouw)
Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

Welkom! Leuk om een mede Cityzen Speed 380 eigenaar op dit forum te zien. Ik geloof niet dat er (hier of überhaupt) heel veel van zijn.
De mijne heb ik onlangs gloednieuw gekocht ook al heeft ie ergens 3 jaar op voorraad gestaan voordat ie z'n weg naar de openbare weg vond (kenteken moest ook nog). Je kunt het met recht één van de lichtste SP's noemen, maar dat is aan één kant ook niet verkeerd. Mensen die net hun motorrijbewijs hebben gehaald mogen voorlopig ook nog niet op een scheurmonster (en t.o.v. een een Cityzen zou je een SP die makkelijk 45 km/u doet ook in een dergelijke categorie kunnen scharen). Het mag dan wel maar is mss niet verstandig als je - net als ik - 0,0 ervaring hebt hebt gemotoriseerde tweewielers (afgezien van twee ritjes op een Piaggio Ciao).
Taan
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 184
Lid geworden op: 02 jun 2022, 17:15
Locatie: Uithoorn
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9.000

Ik heb geen 380 hoor, die kwam pas in 2019 denk ik?
ik heb deze https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fi ... -pedelecs/

Keuze werd vooral door het prijskaartje bepaald. In ieder geval niet door gebrek aan gemotoriseerde ervaring.
Ben begonnen bij mijn moeder op de stofzuiger :lol: later meerdere snelle brommers gereden en ook motorrijbewijs zit bij allebei in de zak.

Maargoed, binnenkort maar eens proefrijden op een Stromer.
Sinds 7-2022: Stromer ST3 XL 2020 - Wit - 983wh
Eerst: Gazelle Cityzen Speed 2017 mooi weer rijder. (Fiets van mijn vrouw)
Lenny
Expert
Expert
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:13

Ja, dat is idd een ander model. Ik heb de accu in het frame en de motor is een Performance Line met (volgens de Bosch documentatie) 250 W en 63 Nm.
Plaats reactie