Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Speedofsound80
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 feb 2023, 19:57
Locatie: Fryslân
Merk SP: Stromer ST2 belt comfort

Stromeur schreef: 13 feb 2023, 09:32
Speedofsound80 schreef: 13 feb 2023, 09:25 Ik vraag mij wel af of er een groot kwaliteitsverschil is tussen beide of is het alleen de overbreng in stappen (en natuurlijk 5 t.o.v. 6)
De PINION hub is (aanzienlijk) beter dan de Sturmey Archer hub.
En in welk opzicht, of zal ik hier een nieuw topic voor maken in techniek.
Not all who wander are lost. :hy:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Er is vrij veel te lezen op het forum over problemen met de SA hub (die zijn inmiddels wel opgelost), maar maak gerust een topic aan in het Techniek Algemeen forum over de verschillen tussen die twee hubs, want we hebben ze nog nooit helemaal één op één tegenover elkaar gezet.

Voor geïnteresseerden in Klever speed pedelecs is dat ook wel interessant omdat ook daar in 2023 de keuze is tussen Sturmey Archer en PINION, zij het op twee verschillende modellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
boomdijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2023, 08:26
Locatie: Leusden
Merk SP: Stromer ST7 LE
Km-stand: 1696

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Johan en ik dacht het wordt ook eens tijd om mijzelf voor te stellen.

Ik woon in Leusden met man en hond. Ik werk in Utrecht in buurt bij de plek waar vroeger de veemarkt hallen zaten. Jarenlang met de auto heen en weer zo’n 25km. Als er geen file is dat doe je daar 25 minuten over en als er file is het dubbele… en wanneer is er nu geen file… (ik heb er trouwens een keer 2 en half uur over gedaan, maar toen was er ook wel iets ergs aan de hand… het sneeuwde 1 vlokje)

Mijn collega reed al heel lang op haar gewone fiets van Amersfoort naar Utrecht en daar had ik veel respect voor (10 jaar jonger en ik ben 57). Jonge blom… maar de route van Leusden naar Utrecht gaat eigenlijk alleen maar heuvel op en dat is best pittig als je dan ook nog moet werken die dag en je kan je niet douchen op je werk.

Tijdens corona kwamen we wat meer thuis te zitten en werden de werk dagen wat flexibeler. Je kon wat gemakkelijker kiezen om later te vertrekken en je hoefde niet meer om klokslag 8 uur achter je bureau te zitten.

Toen heb ik een VanMoof S3 gekocht en op “amerikaanse” stand gezet… je weet wel… Wel met helm op, want op de eerste rit al bijna een ongeluk met een dame die links en recht niet kon ontwarren.
Op die manier bijna 7000 kilometer bij elkaar gesprokkeld… tijdens die periode kwam VanMoof met de V op de proppen. Een speed pedelac met VanMoof style. Zou ik winter 2022 uitkomen. Direct ingeschreven, maar helaas 2022 kwam en ging en geen V. Hij staat nu voor 2023 in de planning…

Ik dacht.. ik rij door op mijn S3 tot eind 23 en dan zie ik wel… Maar ik merk dat de S3 eigenlijk niet voor die afstanden is gemaakt.. ik heb hem goed onderhouden, maar je merkt dat er veel slijtage is..

Nu is mijn baas bezig om ons uit de auto te krijgen en heeft daar allerlei prikkels voor in het leven geroepen… Long story short…

Sinds een week heeft deze jongen een Stromer ST7…. WAT EEN VERSCHIL!

Je zit gewoon op een FIETS! En de 25km ga ik nu met 47km/h afleggen.. dus ik ga er korter over doen en ik hoef niet meer als een idioot te trappen. Ik merk wel dat ik “harder” moet fietsen, want de VanMoof had geen trapsensoren en ging dus gewoon aan tot 32km/h(ssst niet verder vertellen)… en moet je “inspanning” leveren om ondersteund te worden. Ik vind het prettig!

Mocht je dus ook op de route Amersfoort - Utrecht rijden en langs de oude rijksweg naar Zeist gaan… zie je een man met een flitsende (letterlijk: https://lumoshelmet.co/collections/hel ... mos-matrix helm rijden… toeter gerust!

Tot Stromers,

Johan

Ps hoe heet jouw Stromer? Die van mij Goldy Locks…..
——-
Stromer ST7 - Kinekt bodyfloat - WW 50km retour (Leusden - Utrecht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Gefeliciteerd!
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1783
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

@boomdijk welkom! Zou wel even kijken of alles met de sensoren goed is. Je hoort met een ST7 makkelijk 45 te gaan, dat moet echt niet anders zijn dan op een van Moof met 32km/uur.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
sky4walker
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2023, 20:17
Locatie: West Brabant
Merk SP: Stromer ST2 2018
Km-stand: 19000

Goedendag.

Mijn naam is Mike en ik ben sinds een paar weken overgestapt van mijn racefiets naar een Stromer ST2 2018 voor mijn woon-werk verkeer. Ik fiets het hele jaar door en vond het, gezien mijn leeftijd, gevaarlijk worden in de winter op mijn dunne banden.

Ik heb meer dan een jaar op dit forum veel topics gelezen en dat heeft mij geholpen om mijn keuze te maken over de speed-pedelec die het best bij mij aansloot. Doordat mij enkele reis maar 15 km enkel is ben ik begonnen met een tweedehands fiets om te proberen of het iets voor mij is.

Iedereen bedankt voor de uitvoerige testen en tips. Dit forum is een must voor iedereen die meer wilt weten over Speed-pedelecs.
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

boomdijk schreef: 05 mar 2023, 11:33 Hallo Allemaal,

Mijn naam is Johan en ik dacht het wordt ook eens tijd om mijzelf voor te stellen.


Mocht je dus ook op de route Amersfoort - Utrecht rijden en langs de oude rijksweg naar Zeist gaan… zie je een man met een flitsende (letterlijk: https://lumoshelmet.co/collections/hel ... mos-matrix helm rijden… toeter gerust!
Tijden lang gedaan die weg, maar werd gek van de stoplichten. Aangezien ik boven langs Utrecht moest eenvoudig een andere route gevonden zonder stoplichten. Zou ik toch proberen als ik jou was, zelfs als het een paar km om is.
Veel Stromerplezier.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
boomdijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2023, 08:26
Locatie: Leusden
Merk SP: Stromer ST7 LE
Km-stand: 1696

Stromerfred schreef: 05 mar 2023, 12:38 @boomdijk welkom! Zou wel even kijken of alles met de sensoren goed is. Je hoort met een ST7 makkelijk 45 te gaan, dat moet echt niet anders zijn dan op een van Moof met 32km/uur.
Hoi Stromerfred,

Ik haal de 47km/h prima hoor! Het is alleen anders fietsen omdat je nu door de druk bepaalt hoe hard je ondersteunt wordt en dat was bij de S3 niet zo... Daar was het trappen en je werd ondersteunt tot 32km/h...

Dit is lekkerder...

J
——-
Stromer ST7 - Kinekt bodyfloat - WW 50km retour (Leusden - Utrecht)
boomdijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2023, 08:26
Locatie: Leusden
Merk SP: Stromer ST7 LE
Km-stand: 1696

marco-hlv schreef: 05 mar 2023, 21:31
boomdijk schreef: 05 mar 2023, 11:33 Hallo Allemaal,

Mijn naam is Johan en ik dacht het wordt ook eens tijd om mijzelf voor te stellen.

Tijden lang gedaan die weg, maar werd gek van de stoplichten. Aangezien ik boven langs Utrecht moest eenvoudig een andere route gevonden zonder stoplichten. Zou ik toch proberen als ik jou was, zelfs als het een paar km om is.
Veel Stromerplezier.
Ik heb al een aantal aanpassingen gedaan en dat helpt wel... Ik moet bij de berenkuil in de buurt zijn... Dus echt aan de kant van Amersfoort... Ik steek een aantal keren tactisch over de oude Rijksweg (met middenberm) en dan mis je al best wel veel verkeerslichten en dan van Zeist naar Utrecht niet door de Bilt maar aan de nadere kant... Kan je eigenlijk tot aan Utrecht door fietsen...

Maar als je een tip hebt voor een leuke en snelle route... Ik hou me aanbevolen...

J
——-
Stromer ST7 - Kinekt bodyfloat - WW 50km retour (Leusden - Utrecht)
rewarre
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2022, 10:19
Locatie: Heist-op-den-Berg
Merk SP: Stromer ST2 2222
Km-stand: 4000

Hoi, ik heb nu exact één jaar een stromer ST2. Ik rijdt dagelijks naar m'n werk ermee (40km/dag). Ik woon tussen Lier en Aarschot in België
Bijlagen
IMG_20230310_105819.jpg
IMG_20230310_105819.jpg (400.03 KiB) 945 keer bekeken
IMG_20230310_105830.jpg
IMG_20230310_105830.jpg (603.7 KiB) 945 keer bekeken
Plaats reactie