Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Fietsgaatsnel
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jul 2022, 18:15

Goedenavond!
Sinds april heb ik een baan in Apeldoorn en omdat ik geen zin heb om dagelijks de A50 af te toeren, heb ik een Stromer aangeschaft.

Na wat begin problemen vooral om de weg te vinden Stromer ik nu vol enthousiasme van Arnhem naar Apeldoorn en weer terug. Inmiddels bijna 3000 km op de teller.
Gebruikersavatar
Flitskeiii
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mar 2021, 12:45
Locatie: Vijheerenlanden
Merk SP: ST3 LE Pinion
Km-stand: 10000

Welkom en veel veilige kilometers toegewenst.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fietsgaatsnel schreef: 11 jul 2022, 20:50 omdat ik geen zin heb om dagelijks de A50 af te toeren, heb ik een Stromer aangeschaft
Wijs besluit! Welk model Stromer heb je uitgekozen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
enantiomeermeneer
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2022, 17:35
Locatie: KORNHORN
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8700

Hallo Stromers!

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een ST2 uit 2017 met een goede 8000 op te teller en de 814 accu. Ik was al enige tijd op zoek naar een pedelec als compromis tussen snel verplaatsen, goedkoop rijden maar toch wel een workout blijven te doen. Mijn woon werk afstand is 26 km en dat was op mijn mountainbike, scott scale, net te ver om 5 keer per week te doen. Met de auto op en neer is niet meer te betalen, E5 kost nu ongeveer 2.50 bij de goedkoopste pomp.

De fiets zelf is dus tweedehands, hij heeft volgens mij niet erg veel kilometers maar is ook zeker niet de nieuwste meer, de trap slaat over op het zwaarste verzet achter dus dat wordt een nieuwe drivetrain op de korte termijn. Soms hoor ik ook eem zoemend geluid wanneer ik boven de 38 kom. Ik las op een draadje dat dit wel eens vaker voorkomt, ik hoop dat het niet erg is en zeker niet erger wordt.

Ik fiets vooral in de eerste en tweede stand met respectievelijk 36 en 44 km/u. Mijn eerste rit naar werk heeft 38% van de accu verbruikt, op deze manier hoef ik hem op werk niet tussendoor op te laden, blij!
Stromer ST2
Scott scale 910
Saab 900S
Teundebeun
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2021, 15:00
Locatie: Arnhem
Merk SP: ST1
Km-stand: 14678

coolrunnings schreef: 06 jun 2022, 13:36
Teundebeun schreef: 04 jun 2022, 16:19 Hallo, Ik ben Teun
Ik ben 20 jaar oud en woon in Bemmel.
Ik had nadat ik mijn rijbewijs gehaald een tweedehands Stromer ST1 uit 2016 gekocht bij de dealer in de buurt. Ik moet zeggen voor het woon- werk forensen wat ik doe is het een perfecte fiets!
Op een oude fiets moet je het leren zegt men altijd :D
Welkom! Volgens je profiel heb je de ST1 al ingeruild voor een ST5! :d3:
Ja dat was een foutje haha, zou wel heel mooi zijn :D
Fietsgaatsnel
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 jul 2022, 18:15

Stromeur schreef: 11 jul 2022, 22:29
Fietsgaatsnel schreef: 11 jul 2022, 20:50 omdat ik geen zin heb om dagelijks de A50 af te toeren, heb ik een Stromer aangeschaft
Wijs besluit! Welk model Stromer heb je uitgekozen?
De st2 ivory cream
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hee dat is een leuke keus, zijn er niet veel van!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
SqueeZer
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jul 2022, 11:43
Locatie: Sint-Eloois-Winkel
Merk SP: Klever
Km-stand: 0

Hoi iedereen,

Peter, 43 jaar uit België en normaal doe ik woon-werk verkeer een enkele afstand van 32 km.
Dit 3 a 4 x per week met de koersfiets en 1 a 2 x per week met een gewone ebike om de locker op het werk aan te vullen.
Afhankelijk van wind, benen en goesting doe ik hier normaal 1u a 1 u 25 over x2 + drie kwartier douchen en omkleden 's morgens en 's avonds.

Doordat ons bedrijf een nieuw kantoor op een andere locatie inhuldigt vanaf september zal deze afstand groter worden naar 46 a 48 km (nog optimale route aan het zoeken).
Al eens getest, en met de koersfiets is het op zich wel haalbaar 1 a 2 x per week bij mooi weer maar om er in weer en wind door te gaan iedere dag plus nog eens 8 uur te werken erbovenop word het toch iets te pijnlijk om dit 5 x per week te doen (test lijkt indicatie dat dit met het douchen en omkleden op het werk plus werken zelf al makkelijk 13 a 14 uur per dag van huis weg zou betekenen).

Dus .. uiteindelijk toch maar overstag gegaan voor een Pedelec.

Vooral gekeken naar wat ik nodig had en wat testritten gemaakt, verstand ging eigenlijk voor de Klever N-Rogue gaan, hart wou een Stromer ST3 en uiteindelijk uitgekomen op een stock Klever X Speed Original zwart 1200Wh die toch iets lekkerder aanvoelde dan de N-Rogue en ook een wat leuker sportievere houding had zoals ik gewent, ben op de racefiets. Aangeschaft in Nederland aangezien die daar als stockmodel toch een lekkere 1500 euro scherper geprijsd stond met 0 km op de teller.

E705 en invoeren baarde mij even zorgen, maar de scherpe prijs was te leuk om links te laten liggen en zorgen waren eigenlijk voor niks, factuur mee, CoC en in my minfin alle info inputten bij aanvraag E705 en drie dagen later kreeg ik al een seal of approval van de Douane in de bus.

Volgende week nog eens langs bij de verzekeraar om te luisteren naar extra verzekeringsmogelijkheden en dan inschrijven bij de DIV en gaan met die banaan ;)
Bremerjung90
Rookie
Rookie
Germany
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2022, 14:49
Locatie: Bremen
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 672

Hallo, Ich heiße Martin bin 31 Jahre alt und lebe in Bremen "Deutschland"

Ich fahre ein umgebautes Riese und Müller Roadster und seit kurzem ein Stromer ST5. Ich bin auf dem Stromer 670 km gefahren und mein R&m hat in einem Jahr 8500 km geschafft. Ich fahre täglich 10km one way zur Arbeit und mache sonst auch kleinere Touren bis 150 km. Daher bin ich schon ganz gespannt auf das Stromer ST7.

Meine Bikes habe ich im Bilderthread eingestellt.
verso67
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2022, 09:08
Locatie: Moorslede
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Goeiemorgen,

ik ben Philippe 55j uit West-vlaanderen. Na veel twijfelen, terug een SpeedPedelec. 5j terug een Klever gekocht, daarna een Trek Allant 8, en nu een STROMER in bestelling.
Doorslag was het te snel verslijten van ketting en tandwielen. W/w verkeer is 48km H/T.

Ik heb al veel gelezen op de Forum, en kan dit alleen maar toejuichen.

Veel veilige kilometers aan iedereen. :cool2:

Greets

Phil
Plaats reactie