Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

erich
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2021, 15:42
Locatie: Limburg

Eric uit Neeroeteren (B). Ben reeds langere tijd "actief" op dit forum. Er ontbrak echter nog iets..... een speed pedelec!
Een jaar geleden stond ik op het punt om een speed pedelec te kopen voor woon-werk verkeer. Een kleine 40 km enkel. Bestelling geplaatst, maar toen brak de herfst aan. Regen en wind. Ik zag mezelf niet op de fiets stappen om 80 km af te zien. Wel op de racefiets vreemd genoeg, maar niet op een speed pedelec. Dus de koop geannuleerd.
Ben wel een fietsgek, dus toch maar de knoop doorgehakt. Lekker met goed weer cruisen naar het werk is ook een traktatie. Gewoon voor het plezier. Dus wezen shoppen bij Dexters in Opglabbeek. Het resultaat:
Bijlagen
42E1172A-421C-4C34-941A-7C7CC8D1CA0F.JPG
42E1172A-421C-4C34-941A-7C7CC8D1CA0F.JPG (477.96 KiB) 872 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom! En gefeliciteerd met je aankoop. Het is een prachtige kleur, ik heb 'm zelf ook. (Heel lang op moeten wachten destijds, maar oh zo blij mee.)

Pas je op dat de fietstassen de lak van je frame niet beschadigen? (Even checken waar ze het frame raken en indien nodig maatregelen treffen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
erich
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2021, 15:42
Locatie: Limburg

Dank je. Ben overigens goed geadviseerd. Setje "tasafhouders" laten installeren.
Fiets was gelukkig op voorraad. Heb de eerste kilometers erop zitten. BIG SMILE!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

erich schreef: 06 mei 2023, 20:43 Setje "tasafhouders" laten installeren.
Top!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
GoodSoundManiac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jan 2023, 23:06
Locatie: Delft
Merk SP: ST3 SE

Prachtige elegante fiets in een mooie kleur. Verslaat een st7 makkelijk wat de vormgeving betreft ;) Is dit een maat l met sport voorbouw?
------------------------------------------------------------------------------------
Cube Touring Hybrid/////////Qwic RD11 Speed/////////Stromer ST3 SE
erich
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2021, 15:42
Locatie: Limburg

GoodSoundManiac schreef: 06 mei 2023, 22:53 Prachtige elegante fiets in een mooie kleur. Verslaat een st7 makkelijk wat de vormgeving betreft ;) Is dit een maat l met sport voorbouw?
Inderdaad maat L met sport voorbouw. Je hebt er oog voor!
Gebruikersavatar
Herbal
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 mei 2019, 07:17
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3 Pinion SE
Km-stand: 3760

erich schreef: 06 mei 2023, 20:13 Bestelling geplaatst, maar toen brak de herfst aan. Regen en wind. Ik zag mezelf niet op de fiets stappen om 80 km af te zien. Wel op de racefiets vreemd genoeg, maar niet op een speed pedelec. Dus de koop geannuleerd.
En dan stel je vast dat we bijna buren zijn... Ik woon in Genk. Wat het weer betreft ben ik een aanhanger van de spreuk : "Er bestaat geen slecht weer, er bestaat wel slechte kledij." Ik rijd jaar in, jaar uit, weer kan me niet deren. Ik moet wel toegeven dat ik ook liever fiets bij 20 graden en stralend blauwe hemel, dan bij 3 graden, donkere hemel en regen. Als de wegen glad zijn, laat ik mijn fiets ook staan en storm is ook een een no go. Alle andere atmosferische omstandigheden : Go!! Mijn route woon-werk is wel korter, ik doe iedere dag 34km in totaal. Ik fiets wel nog veel privé-kilometers. Mijn fiets is eigenlijk een soort auto geworden. Ik rijd jaarlijks een 7-8k. Prachtige fiets heb je daar trouwens, ik wens je veel fijne en veilige kilometers toe. Je hebt alleszins prachtige fietsroutes in je achtertuin liggen.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

erich schreef: 06 mei 2023, 20:13 Eric uit Neeroeteren (B). Ben reeds langere tijd "actief" op dit forum. Er ontbrak echter nog iets..... een speed pedelec!
Een jaar geleden stond ik op het punt om een speed pedelec te kopen voor woon-werk verkeer. Een kleine 40 km enkel. Bestelling geplaatst, maar toen brak de herfst aan. Regen en wind. Ik zag mezelf niet op de fiets stappen om 80 km af te zien. Wel op de racefiets vreemd genoeg, maar niet op een speed pedelec. Dus de koop geannuleerd.
Ben wel een fietsgek, dus toch maar de knoop doorgehakt. Lekker met goed weer cruisen naar het werk is ook een traktatie. Gewoon voor het plezier. Dus wezen shoppen bij Dexters in Opglabbeek. Het resultaat:
Welkom, gelijk een mooie gekocht, dit blijft een mooie kleur vindt ik. Veel fietsplezier.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Vacaro
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2023, 07:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 PINION
Km-stand: 350km

Hallo dank voor toelaten op dit forum
Ik ben Ronny 55jaar, steeds met MTB en racefiets gereden tot 10j geleden terug een motor(R1200RT) gekocht en vanaf toen is de fiets nog maar sporadisch gebruikt.
Ondertussen in de mogelijkheid om een fiets te leasen via werkgever.
Ik ben hier op in gegaan en wacht op aflevering van een Stromer ST2PINION in Electric-green.
Verende zadelpen, launch edition, batterij BQ983,
Bedoeling is van woon/werkverkeer en af en toe een fietstochtje voor de fun.
Woon in Belgie te Berendrecht, werken doe ik nabij Lillo en dagelijks een 34km op de fiets dus(2x17km).

Afbeelding
dj.fons
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 nov 2020, 09:12
Locatie: antwerpen
Merk SP: st1 2020
Km-stand: 29000

Wat is de wereld toch klein , 😁 altijd leuk om een mooie bike in ons dorp te zien , ben ook van berendrecht ‼️
Welkom op het forum✋✋
Playing the waiting game🕠st3 pinion ipanema brown on the way🙌🏻
Plaats reactie