Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Roofingburner
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mei 2023, 09:07
Locatie: Schagen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2300

Hallo, ik ben René, 53 jaar, ook nieuw hier. Woon in Noord-Holland. Ben me druk aan het oriënteren op een SP. Mijn woonwerk van ca. 36 km was altijd te veel voor de fiets maar wil het nu met de 'nieuwe' techniek toch gaan proberen.

Da's echt belangrijk voor me want ik heb véél te weinig lichaamsbeweging en ben daardoor behoorlijk aangekomen de laatste jaren, dit moet er weer vanaf. Mijn bedoeling is om ca. 2-3 keer per week op de fiets naar mijn werk te gaan en wat overige ritten in de buurt (20-25 km max.)

De fiets kan ik aanschaffen via een lease-regeling binnen ons bedrijf. Overwegingen zijn met name Klever of Qwic. Stromer wordt te duur en dat komt met name door de behoorlijk zware accu die ik nodig heb i.v.m. de afstand.

Het is overigens wel zo dat ik ook een auto van de zaak heb en ik ken mezelf, als het slecht weer is 's ochtends dan zal ik eerder de auto nemen dan de fiets. :D Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken. Zaterdag heb ik een afspraak voor een proefrit bij een plaatselijke fietsenboer.
baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

Welkom hier! Succes met de zoektocht :-)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Roofingburner schreef: 11 mei 2023, 14:53 De fiets kan ik aanschaffen via een lease-regeling binnen ons bedrijf. Overwegingen zijn met name Klever of Qwic. Stromer wordt te duur en dat komt met name door de behoorlijk zware accu die ik nodig heb i.v.m. de afstand.
Is die 36km een enkele reis? Als je bij kunt laden op je werk dan kan een Stromer met 983Wh accu dat makkelijk aan. (Net als een Klever met 1200Wh accu.)

Hou er bij QWIC rekening mee dat zijn hun speed pedelecs laten uitlopen. De RD11 is de enige QWIC met achterwielmotor, die heeft maximaal 735Wh accu capaciteit. 36km actieradius kan krap worden in de winter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Frederik-K
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2023, 22:46
Locatie: Roosendaal
Merk SP: Qwic
Km-stand: 15000

Koop geen Qwic! Ik heb een MA11 met middenmotor en al veel problemen gehad. 40 km haalt hij niet bij koud weer. 45 km/h alleen bij wind mee of met heel goed getrainde benen. Slap frame, waardoor het stuur gaat zwabberen als er bagage bovenop de bagagedrager meegenomen wordt.
Ik koop niet graag een nieuwe fiets als de oude niet “op” is maar bij deze Qwic denk ik toch sterk aan een kopen van een andere…
Roofingburner
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 mei 2023, 09:07
Locatie: Schagen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2300

Bedankt voor de waarschuwing. Ik heb vanmiddag proefgereden op een Klever en daarna een Rogue besteld met 1200 accu. Levertijd is ca. 1-3 weken dus ik hoop natuurlijk op 1 week hahaha. Fietste heerlijk alleen hele luidruchtige remmen maar volgens de FM komt dat doordat hij in een warme binnenruimte staat dus uitgedroogd. En die spiegel, wat je daar nou mee moet? Verder heerlijk fietsen, wat een power zeg. Je zit zo op 30 km/h. Ik fietste door de stad dus echt heel hard kon ik daar niet helaas.
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 701
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Roofingburner schreef: 13 mei 2023, 16:51 ...... En die spiegel, wat je daar nou mee moet? .....
Serieus handig bij hoge snelheden! Je hebt niet de tijd om je hoofd 180graden te draaien om achter je te kijken of je kan uitwijken. Het is serieus een hele goede toevoeging voor de veiligheid. Ik mis nu vaak de spiegel op mijn andere fietsen zelfs!
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Sonder
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2022, 15:18
Locatie: Scherpenzeel

Frederik-K schreef: 12 mei 2023, 22:05 Koop geen Qwic! Ik heb een MA11 met middenmotor en al veel problemen gehad. 40 km haalt hij niet bij koud weer. 45 km/h alleen bij wind mee of met heel goed getrainde benen. Slap frame, waardoor het stuur gaat zwabberen als er bagage bovenop de bagagedrager meegenomen wordt.
Ik koop niet graag een nieuwe fiets als de oude niet “op” is maar bij deze Qwic denk ik toch sterk aan een kopen van een andere…
Kleine nuance...
Je hebt een middenmotor die sowieso minder snel rijdt...dat is nu eenmaal zo bij n middenmotor.

Ikzelf heb sinds kort een Qwic RD11 en die rijdt 45 km pu GPS met 2 vingers in m'n neus.
Is natuurlijk een motor in t achterwiel en dezelfde als n stromer ST1.

De afstand van de topic starter 38 km heen is wel te ver voor de Qwic
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Jan-Willem Wisselink schreef: 14 mei 2023, 10:11
Roofingburner schreef: 13 mei 2023, 16:51 ...... En die spiegel, wat je daar nou mee moet? .....
Serieus handig bij hoge snelheden! Je hebt niet de tijd om je hoofd 180graden te draaien om achter je te kijken of je kan uitwijken. Het is serieus een hele goede toevoeging voor de veiligheid. Ik mis nu vaak de spiegel op mijn andere fietsen zelfs!
Daar betrap ik me ook steeds vaker op, dat ik in een spiegel probeer te kijken om af te slaan of in te halen. En dan fiets ik op een krakende fiets zonder versnelling en andere poespas, dus op m'n dooie gemakje. :bj
Verdomd handig op een speedpedelec, het irriteert me als die niet goed afgesteld staat doordat ik (of een ander in de stalling) er tegenaan gestoten is.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
GoodSoundManiac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jan 2023, 23:06
Locatie: Delft
Merk SP: ST3 SE

Sonder schreef: 15 mei 2023, 14:39
Frederik-K schreef: 12 mei 2023, 22:05 Koop geen Qwic! Ik heb een MA11 met middenmotor en al veel problemen gehad. 40 km haalt hij niet bij koud weer. 45 km/h alleen bij wind mee of met heel goed getrainde benen. Slap frame, waardoor het stuur gaat zwabberen als er bagage bovenop de bagagedrager meegenomen wordt.
Ik koop niet graag een nieuwe fiets als de oude niet “op” is maar bij deze Qwic denk ik toch sterk aan een kopen van een andere…
Kleine nuance...
Je hebt een middenmotor die sowieso minder snel rijdt...dat is nu eenmaal zo bij n middenmotor.

Ikzelf heb sinds kort een Qwic RD11 en die rijdt 45 km pu GPS met 2 vingers in m'n neus.
Is natuurlijk een motor in t achterwiel en dezelfde als n stromer ST1.

De afstand van de topic starter 38 km heen is wel te ver voor de Qwic
Mag ik vragen wat je lichaamsgrootte is en hoeveel Wh/km je fiets in stand 4 gebruikt. Want als ik de 45 haal dan gaat hier de vlag uit ;)
------------------------------------------------------------------------------------
Cube Touring Hybrid/////////Qwic RD11 Speed/////////Stromer ST3 SE
Sonder
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2022, 15:18
Locatie: Scherpenzeel

M'n lichaamsgrootte is irrelevant, want ik heb totaal geen conditie en fietste bijna nooit.

Het punt is dat je een MD middenmotor hebt, waarmee je helemaal geen 45 km pu kunt halen, behalve een semi prof met gespierde benen.
Dat is algemeen bekend en daarom wordt n middenmotor altijd afgeraden wanneer iemand 40+ wilt rijden.

Ik heb een RD11 met n veel krachtigere achterwiel motor waarmee 45 km pu wordt gehaald zonder dat ik daar zelf iets aan bijdraag. :aq
Screenshot_2023-01-27-17-21-30-947_com.hyena.qwic2.jpg
Screenshot_2023-01-27-17-21-30-947_com.hyena.qwic2.jpg (22.93 KiB) 580 keer bekeken
Plaats reactie