Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Is dit toegestaan? Parkeren zo met die dissel tegen de rijrichting in?! (En zo ja, dan nog: wat ben je voor een ongelofelijke oetlul als je je aanhanger met een dissel als speer zo neerzet.)

Heel veel sterkte voor het slachtoffer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Herbal schreef: 27 jan 2023, 10:43 Hoe dan ook : al bij al blij dat ik er op deze manier vanaf kom. Binnenkort weer terug de fiets op, maar nu eerst even bekomen en herstellen. :ay
Gelukkig valt de fysieke schade nog een beetje mee. Beterschap!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

baklap schreef: 27 jan 2023, 11:49 Is een heftige knal geweest!
Jan-Willem Wisselink schreef: 27 jan 2023, 11:12 Het zicht moet wel ernstig slecht zijn geweest, wil je zoiets over het hoofd zien.
De aanhanger is ook smerig, de reflectoren kan je amper zien.
Absoluut! En inderdaad in die richting ook.... Alhoewel; de achterkant is waarschijnlijk gewoon recht (en dus haaks op rij richting). Dus als je hem over het hoofd ziet.

Maar dan nog: het is een groot ding. Als dit overdag was; zie je dat prima. Maar in het donker (zonder straat-verlichting) of met mist; dan wellicht niet. Daarom ook mijn opmerking over "slecht zicht".

Aan de video te zien is er een soort van inham. Maar die is niet breed en daarom stond de trailer half over de rijbaan / "fietsstrook"
Laatst gewijzigd door Jan-Willem Wisselink op 27 jan 2023, 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tenenkrommend artikel:

https://www.gelderlander.nl/land-van-cu ... 9tKjdbmrr0


"Je rijdt zelf ergens tegenaan" aldus Rob Stomphorst van Veilig Verkeer Nederland.

Het was donker en de trailer was niet verlicht, wat als ik het goed begrijp wel had gemoeten. Dat ding was niet te zien en is daar met die dissel tegen de rijrichting in als een moordwapen neergeplant.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Duwerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 okt 2018, 18:07

Door het omgekeerd staan van de trailer is er geen enkele reflector zichtbaar. Moest deze in de juiste richting gestaan hebben zou deze veel beter merkbaar zijn.
En dan dat artikel. Ze zouden zijn badge van journalist moeten afnemen.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Het is triest en we kunnen alleen maar hopen op een goede afloop voor haar.

In het donker fietsen met deze snelheid en soms slecht zicht, is en blijft een risico, ik heb ook al een paar keer een fietser zonder licht of voetganger op het fietspad (liefst zwart gekleed) op het laatste moment moeten/kunnen ontwijken.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
baklap
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 276
Lid geworden op: 28 jun 2022, 15:42
Locatie: Twente
Merk SP: ST2 Sport
Km-stand: 9400

Jan-Willem Wisselink schreef: 27 jan 2023, 13:55 Maar in het donker (zonder straat-verlichting) of met mist; dan wellicht niet. Daarom ook mijn opmerking over "slecht zicht".
Ja klopt! Had hem iets anders geïnterpreteerd.
Stromeur schreef: 27 jan 2023, 14:12 Dat ding was niet te zien en is daar met die dissel tegen de rijrichting in als een moordwapen neergeplant.
Het had heel anders kunnen aflopen...
Ik kom wel eens zo'n losse aanhanger tegen, maar deze staat dan met de rijrichting mee en is (gelukkig) verlicht.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ik vind de reactie van VVN echt schandalig. De vraag is natuurlijk of hij goed geciteerd is. Je zou er bijna een mail over sturen. Werkelijk gevoelloos
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 27 jan 2023, 15:45 De vraag is natuurlijk of hij goed geciteerd is.
Oh hij zal het best gezegd hebben hoor, het is namelijk ook waar. Alleen de kans is groot dat hij daar omheen ook allerlei ándere dingen heeft gezegd en dat men alleen die quote heeft gepakt omdat daar gegarandeerd reacties op komen. Als professioneel woordvoerder weet je dat dit gebeurt, dus hij had die uitspraak sowieso nooit moeten doen. (Zeker niet tegen De Gelderlander, die zijn helemaal pro boeren, pro vrachtwagenchauffeurs etc..)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
incuflex
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018, 09:54

Lang geleden maar nog eens een berichtje hier op het forum.

Op 26/10 aangereden op het fietspad toen ik 's morgens naar het werk reed. Auto die links afsloeg (kwam van de tegenovergestelde richting) tussen stilstaande wagens in de file door. In de file stond ook een vrachtwagen dus daardoor had ie mij waarschijnlijk niet zien rijden. Links aangereden en overkop gegaan. Gelukkig goed geland, enkel wat kneuzingen en schaafwonden, wel even met de ambulance naar het ziekenhuis ter controle. Geen discussie over fout, politie heeft ook PV opgemaakt.

Ondertussen zijn we drie maanden verder en heeft de verzekering van de tegenpartij de aanvaarding van de aansprakelijkheid nog altijd niet bevestigd. Dit omdat de andere bestuurder geen papieren heeft ingediend en niet reageert op alle oproepingen. Met als gevolg dat mijn fiets dus 3 maanden bij de dealer staat. Uiteindelijk heb ik nu toch de opdracht gegeven om de fiets te laten maken. Expert is wel al langs geweest en heeft het bestek bekrachtigd (1250 euro). Ik laat nu wel enkel de zaken herstellen die nodig zijn. Met onderhoud bij toch nog een 850 euro.

Iemand van jullie ervaring met zo een aanslepende zaak? Parket zou tot 4 maanden kunnen duren voor zij actie ondernemen.
Plaats reactie