Het grote ongevallen topic

Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Niet echt volgend op het subject maar blij dat ik het nu kan vertellen wat vorige week nog niet mogelijk was. Ik heb op 18 mei een lelijke val gemaakt op een fietspad in Avelgem. Was eigenlijk een verlegd fietspad naast industriezone. Origineel stuk fietspad was afgesloten wegens werken verderop. Verlegd stuk liep langs beek en bestond uit 2 betonnen platen met daartussen een honingraat stuk beton waar gras doorgroeit en niveauverschil met 2 betonnen platen op sommige plaatsen verbergt. Op dergelijk stuk zou ik bij een inhaalmanoeuvre van een jonge fietster tegen de rand van de rechter betonnen plaat gebotst zijn en tegen de grond gegaan zijn. Snelheid was mijn inziens ca20 km/u. Gevolgen, schedelbreuk en 3 aangezichtsbreuken.
Zware hersentrauma die nu pas begint te genezen. Ik heb wel 3 weken last gehad van duiziligheid en slaapstoornissen om nog maar te zwijgen van vergeetachtigheid en concentratiestoornissen. Volgens neurochirurg mag ik blij zijn dat ik niet blijvend in een rolstoel gekluisterd zit. Mijn verzekering heeft de uitvoerder van de werken en gemeente aangeklaagd voor het niet aanbrengen van enige signalisatie en gebrek aan correcte nivellering van de betonnen platen. Ben nieuwsgierig naar de uitslag van de aanklacht. Kan wel nog tijdje duren. Intussen ben ik aan de beterhand maar een Sp krijgen ze me voorlopig niet op. Fiets wordt door fm volledig hersteld via tussenkomst van Enra.
Volledig herstel kan maanden duren en hoop binnenkort mijn job terug te kunnen opnemen al is het aan 50%. Ik wil niemand bangmaken maar bij de val was mijn EN1078 gekeurde helm gespleten aan rechterkant. Het interventieteam heeft me bewusteloos afgevoerd en de eerste zorgen toegebracht waarbij alle kledij werd opengesneden voor het verwijderen. Ik ben 4 dagen bewusteloos gebleven.....Had de eerste weken geen uitzicht maar gelukkig is plots beterschap gekomen en geen blijvende letsels.
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ow f*ck, da's heftig :bh:
Gelukkig dat je al wat hersteld bent en dat het er relatief goed uitziet... Héél veel sterkte komende tijd! Hopelijk kom je er weer helemaal bovenop :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oh jongens wat een verschrikkelijk ongeluk!

Ik wens je een spoedig herstel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik hoop dat met jou alles weer in orde komt, zonder restletsels … spoedig herstel gewenst ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Ddv
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2022, 14:46
Locatie: Kop van NH
Merk SP: X Alpha 45
Km-stand: 2100

Vrijdag 10 juni jl. was het helaas mijn beurt om onderuit te gaan. Na bijna de 1.000 km bereikt te hebben op mijn Klever X Alpha een eenzijdig ongeval in een 90 graden bocht, op een verhoogd T-kruispunt met een ander soort asfalt (rood gekleurd).
Het was licht aan het miezeren en midden in de bocht, die ik ruim nam, schoof het voorwiel als eerste onder mij weg. Een lange schuiver volgde, waarbij mijn stuur in dezelfde richting klapte als het wiel. Het stuur is vol op de grond geklapt en de meeste zaken op het stuur hebben schade. Koplamp, claxon, richtingaanwijzers en handvat sowieso kapot. Verder een kromme trapper en een kapotte tas. De tas heeft er dan wel weer voor gezorgd dat ik geen andere schade kon zien aan het frame, motor, etc. Ben benieuwd of de FM dit ook vaststelt en wat er nog meer uit komt.

Zelf een kapotte knie, wat blauwe plekken en een pijnlijke/beurse schouder. De huisarts kon mij ‘s middags gelukkig vertellen dat hij geen bijzonderheden zag. Het zal allemaal nog wel een tijdje beurs/pijnlijk zijn. Fietsjas kapot gescheurd op beide mouwen en ook mijn sporthorloge beschadigd.

Tijdens het wachten op mijn lift nog even het kruispunt op gelopen en het was net of er een waslaagje op het asfalt zat. Bizar verschil qua grip met het zwarte asfalt dat er naast lag. Later in de auto zag ik op een ander punt met vergelijkbaar asfalt ook nog een wielrenner opkrabbelen. Dat pad lag ook nog op mijn route als ik niet was gevallen, dus ik ga hier wel rekening mee houden in het vervolg.

Update na ca. 4 weken: de FM heeft de schade opgenomen en (na goedkeuring van de verzekering) de reparatie uitgevoerd. De meeste onderdelen op het stuur zijn vervangen (remhendel, greep schakelkant, spiegel, richtingaanwijzers, display, koplamp, claxon) en ook nieuwe trappers. Na 3 weken kon ik de fiets weer ophalen en fysiek ben ik ondertussen weer de oude. Vaanochtend de eerste rit gemaakt naar het werk in toevallig bijna dezelfde omstandigheden (motregen) als de dag van mijn val en daar was ik onderweg toch wel redelijk nerveus van. Met name in de bochten rustig aan gedaan en de haakse bochten soms ook gewoon maar stapvoets genomen. Toch eerst weer vertrouwen opbouwen, heb ik gemerkt. ’s Middags met droog en zonnig weer al wat meer ‘normaal’ kunnen rijden. Fijn om weer onderweg te zijn!
Ddv
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2022, 14:46
Locatie: Kop van NH
Merk SP: X Alpha 45
Km-stand: 2100

Peter 2 schreef: 11 jul 2022, 18:07 Gevolgen, schedelbreuk en 3 aangezichtsbreuken.
Heftig verhaal, zeg! Veel beterschap gewenst!
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Potverdikkie Peter wat een klap is dat geweest zeg :o hopelijk gaat je herstel voorspoedig en misschien ooit weer op een SP.

En Ddv die lastige omstandigheden maakt het idd lastig, gelukkig dat je het vertrouwen weer terugkrijgt, al blijft dat stemmetje in je hoofd aanwezig..
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 178
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Aan allen bedankt voor de steun, elke dag met vooruitgang is een gewonnen dag.
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ddv schreef: 11 jul 2022, 20:09 Vaanochtend de eerste rit gemaakt naar het werk in toevallig bijna dezelfde omstandigheden (motregen) als de dag van mijn val en daar was ik onderweg toch wel redelijk nerveus van.
Ja dat snap ik na zo'n schuiver die je eigenlijk totaal niet aan zag komen.

Fijn dat je ALPHA hersteld is en dat je zelf ook aan de beterende hand bent. Rustig aan maar even.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bij mij blijft het door mijn hoofd spoken … ik zie de mais groeien en de film speelt opnieuw af.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie