Het grote ongevallen topic

Metdestroommee
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 aug 2020, 13:52

Mag me hier weer eens melden. Op druilerige maandagavond tramrails in Diemen niet voldoende haaks overgestoken (die liggen eerst in de rijbaan en gaan dan langzaam naar links omdat de tram verderop tussen de rijbanen ligt) en met zo'n 35 a 40 km/h naar het asfalt gegaan. Wonder boven wonder is er niks gebroken bij mij en mijn Stromer, maar duurde het wel een paar dagen voordat ik zonder pijn mijn arm kon optillen door de kneuzingen. Ook nog een mooi blauw oog als souvenir dat inmiddels geel is. Ga voortaan maar met gepaste snelheid over het fietspad of liever nog helemaal niet meer door die straat.
🚴‍♂️ ST3 XL 2020 | 🏠🏢 30 km | 🔋 983 Wh | 🇳🇱
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Herstel ze.... had dus erger kunnen zijn :oops:
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@Metdestroommee : ik ken dat plekje en het is daar inderdaad flink oppassen geblazen. Helaas komen dit soort plekken vaker voor. Het enige wat je kunt doen is voorzichtig (lagere snelheid en onder een juiste hoek) dit soort hindernissen nemen. Het helpt als achterop komend verkeer dit begrijpt….

Sterkte met het herstel!
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ondertussen heb ik - ruim 28 maanden na mijn klapper - een voorstel tot uitkeren van een schadevergoeding en het definitief afsluiten van het dossier mogen ontvangen ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 28 dec 2022, 19:44 ruim 28 maanden na mijn klapper
:ai

Ben je wel akkoord met het voorstel of moet er nu nog een jaar getrouwtrokken worden over het bedrag?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik weet eigenlijk niet wat ik er moet van denken ... ik had me aan een jaarlijkse uitkering (er werd een blijvende graad van ongeschiktheid vastgesteld, zowel persoonlijk als huishoudelijk) verwacht, maar het wordt een éénmalig bedrag met afsluiting van dossier ... dossier kan wel heropend worden "wegens posttraumatische verwikkelingen linker knie in causaal verband met het knieletsel".
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lastig...

Dat gesleep met het eventueel heropenen van een dossier dat wil je natuurlijk ook niet. Dit loopt al zo lang.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dat de mogelijkheid tot heropenen er is vind ik positief ... een tijdje geleden is het woord "prothese" gevallen ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lekker op tijd :ck:

Bij mij heeft het toen ook verschrikkelijk lang geduurd, maar dat was nog peanuts in vergelijking met dit :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Eine kleine Fortsetzung hierzu https://speedpedelecreview.com/forum/vi ... 98#p123398


Heute habe ich das Rad abgeholt. Es war seinerzeit ja sichergestellt worden.

Die Federgabel ist gebrochen, das Gehäuse vom Akku hat einen Schaden,das Schutzblech vorne ist verbogen, evtl. hat das Vorderrad eine leichte acht, aber da bin ich mir noch nicht sicher. Seht selbst.

Afbeelding

Afbeelding


Den Akku habe ich ins Rad gesteckt, aber das Rad ließ sich nicht einschalten. Der erste Gedanke, wer weiß, was da noch kaputt ist. Der Zweite war dann, der Akku hat doch einen deep sleep Modus. Kurt an das Ladegerät und der Akku gab ein Lebenszeichen. Nach dem einlegen des Akkus erwachte auch das gesamte System. Gasknopf und Unterstützung funktionieren, zumindest testweise.


Der Helm ist von außen leicht deformiert und innen ist das Material gebrochen. Da habe ich zwei Risse entdeckt.
Ich darf feststellen, daß der Helm seinen Dienst erfüllt hat.

Ich hatte richtig Glück im Unglück.




:hy: :hy: :hy: :hy: :hy: :hy: :hy: :hy: :hy:





Een klein vervolg op deze https://speedpedelecreview.com/forum/vi ... 98#p123398


Vandaag heb ik de motor opgehaald. Het was toen in beslag genomen.

De verende voorvork is gebroken, de accubehuizing is beschadigd, het voorspatbord is verbogen, en het voorwiel heeft misschien een lichte acht, maar dat weet ik nog niet zeker. Kijk zelf maar.

Afbeelding

Afbeelding


Ik deed de batterij in het wiel, maar het wiel wilde niet aan gaan. Mijn eerste gedachte was, wie weet wat er nog meer kapot is. De tweede gedachte was dat de batterij een diepe slaapstand heeft. Kurt sloot hem aan op de lader en de batterij gaf een teken van leven. Na het plaatsen van de batterij werd het hele systeem wakker. De gasknop en assistentie werkten, tenminste voor een test.


De helm is licht vervormd aan de buitenkant en het materiaal is gebroken aan de binnenkant. Daar vond ik twee scheuren.
Ik kan zeggen dat de helm zijn werk heeft gedaan.

Ik had echt geluk met mijn ongeluk.
Plaats reactie