Heb ik toen ook geprobeerd, gaf geen oplossing. Hoeft niet te zeggen dat het hier niet helpt.Stromeur schreef: ↑29 mar 2022, 21:32 Rij jij altijd dezelfde route/afstand en wordt je accu daardoor altijd tot bijna precies hetzelfde punt leeg gereden en gaat-ie dan weer aan de lader? Probeer dan eens om je accu enkele keren achter elkaar helemaal leeg te rijden voordat je hem oplaadt, zodat je Stromer weer begrijpt wat 'vol' en wat 'leeg' is.
Stromer had mijn accu uitgelezen en gezegd dat ik altijd prima met de accu was om gegaan. Anders hadden ze toen wel gezegd dat dit beter voor de accu is. En het niet opladen schijnt in de omni te zitten, niet in de accu. Er moet een stroomwaarde hoger of lager dan 400 mA zijn en anders sluit de omni het laad proces af. Rare is dat dit buiten de fiets dan wel kan. In mijn ogen dus te veel beveiligingsissues in de omni, over-geengineerd helaas. Nu zitten wij klanten met het gedoe.
Het argument dat je hem soms moet leegrijdne is ook wel raar. Waarom regelt de BMS niet dat er steeds een andere groep leeg gereden wordt. Dus per parallelle string ontladen. Dat doen ze in autos wel namelijk.