Minder ondersteuning, oplossingen?

FDCCC
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2022, 09:14

NikolaasArts schreef: 29 sep 2018, 10:58 Gisteren naar de FM geweest: update gedaan, alle waarden van de sensoren stonden goed en ook geen enkele foutmelding.
Trapsensor en remsensor staan op 50% en bij de motor-tuning staat alles op 75% (stond ook zo bij aflevering en is nooit aangepast)

Vanochtend dan maar eens een goede test gedaan van 80km.
Tijdens de toch heb ik genoteerd wat ik raar/anders vond (tekst cursief hieronder)

"
Op zich is ondersteuning constant, niet meer golvend
Maar
Veel meer inspanning nodig (zichtbaar aan hartslag en streepje met mijn aandeel op omni)
Alleen nog met moeite 45 in stand 3 op klein tandwiel (voordien kon ik dat soms halen ik stand 2 nu daar max 35)
Lijkt constant te remmen (bijvoorbeeld op 45 iets minder doorstampen = motor remt stevig af)
Vooral optrekken verschil: voordien in stand 2 en 3 ging hij als een speer uit de startblokken (in stand 3 op klein tandwiel ging gij sowieso naar 45, bijna los van wat je deed - ik werd er zelfs niet moe van, nu wel)
Dit lijkt een programma voor als je meer inspanning wil doen (wat op zich af en toe een leuk programma is, maar niet altijd). Vreemd want de waarden staan hetzelfde dan bij aflevering
Fiets lijkt op veel momenten 100 kg te wegen
Bij 45 rijden : 1 keer benen stil = motor remt zwaar af
Stand 3 derde kleinste tandwiel = max 35 met inspanning

"

Volgende week opnieuw naar de FM want de fiets rijdt echt wel anders dan voorheen. Vooral die koppel bij het optrekken mis ik en dat afremmen is echt vervelend.
Vreemd want aan de remsensor is dus niets aangepast. Wordt vervolgd.
Enige tijd geleden, maar heb je dit kunnen fixen? Ik heb hetzelfde probleem. Al meermaals naar de fietsenmaker geweest maar het geraakt niet opgelost.
Plaats reactie