welke snelheid halen jullie ?

bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Jan-Willem Wisselink schreef: 13 okt 2021, 21:38 Bij mijn ST1x uit 2017 staat er gewoon "20Nm" in witte letters op de achter-as geprint. Wel zo handig. Is Stromer daarmee gestopt voor de nieuwere modellen?
Volgens mij wel, de nieuwere hebben vaak Torx bouten (ST3 iig) en daar is niet eens ruimte op de bout voor. Ik had ook het idee dat Stromer liever niet heeft dat zelfsleutelaars het wiel eruit trekken, maar dat kan ik verkeerd hebben :P

Bij de "oude" ST2 is het ook 20Nm ja, vandaag nog opnieuw aangehaald. FM was het m.i. vergeten, topte niet harder dan 44kmh op de teller. Even opnieuw aanhalen, kalibreren en ik ging weer 47-48kmh :D
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

bartje369 schreef: 04 nov 2021, 23:51 Volgens mij wel, de nieuwere hebben vaak Torx bouten (ST3 iig)
Er zijn twee varianten in omloop : Torx T70 (o.a. de eerste ST3's) of inbus 10.

De aanhaalmomenten staan nog altijd in de handleidingen : https://www.stromerbike.com/nl/service/manuals
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Omer
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2022, 23:53

Dag allemaal!

Ik ben van plan om van mijn Gazelle over te schakelen naar een zwaardere speedpedelec. De Stromer ST2 LE staat momenteel hoog op mijn lijstje.
Kan deze particulier 2dehands kopen via een kennis met nog garantie van Stromer en amper een 1200 km op de teller.

Nu heb ik gisteren een testritje gemaakt en vond ik uiteraard het verschil enorm tussen mijn huidige Gazelle Cityzen en de Stromer ST2.
Al had ik toch enkele bedenkingen die ik graag met jullie wil delen/eens luisteren naar de mening van mensen met ervaring zoals jullie.

De banden stonden duidelijk niet hard genoeg, dus ook al moeilijker te beoordelen natuurlijk. Maar vooral mijn grootste zorg is dat ik eens boven de 40 het gevoel had dat de fiets zijn ondersteuning verloor en zelfs een beetje afremde... Nu had ik hier op het forum al gelezen dat dit kan te maken hebben met het achterwiel dat niet op de juiste moment is aangedraaid of de TMM sensor die niet in orde is.

Mogelijks ook een andere oorzaak, dan hoor ik deze graag van jullie! En ook of dit dingen zijn die makkelijk op te lossen vallen door voorbeeld te kalibreren, of zijn dit direct al grote problemen nog voor de aankoop? Alvast vriendelijk bedankt en een fijne vrijdag allen! :ay
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Met de ST2 moet je gemakkelijk 45 op de omni halen. Afremmen gebeurt pas boven de 48/49 km op de omni. Meestal is dit 45 /46 echte km. Hangt af van de band die erop ligt (omtrek). Kalibreren kan zeker helpen en dit euvel is een bekend iets bij de ST2. Ik heb dit zelf ook ervaren toen ik een leen ST2 meekreeg van mijn fm. Mocht je m aanschaffen, zorg wel dat je service kan blijven krijgen van de fm die m heeft geleverd. ( ga ik wel van uit). Suc6 met je aankoop proces.
Peter.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Is inderdaad bekend. Heb je deze al gelezen: https://speedpedelecreview.com/teleurst ... oeft-niet/

Vraag jouw kennis of hij zijn fiets in orde wil maken voor een nieuwe proefrit. Dan kan je daarna echt testen. Zoals Peerke al zegt: 45 km/h moet je bij normaal weer gemakkelijk halen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Omer
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2022, 23:53

Bedankt voor de reacties en de link.
Ik ben er veel meegeholpen! :cool2:
Plaats reactie