Ben nu een weekje aan het stromeren met men ST2, en moet langs een stuk waar ze aan het werken zijn aan de weg.
De weg is er erg versmald, 1 richting gemaakt voor wagens/vrachtwagens en je mag maar 30 km/u rijden, gisteren morgen had ik een grote vrachtwagen die mij terwijl ik 30km/u reed nog wou gaan inhalen op de te smalle weg.
Ben mooi in het midden gaan rijden met claxonneren tot gevolg achter mij... heel erg gevaarlijke situatie als ze daar gaan inhalen.
Helaas zag s' avonds dat hetgeen waar ik mij zorgen voor maakte dus ook effectief gebeurt was... een dodelijk ongeval op net hetzelfde punt (Diepenbeek).
https://www.tvl.be/nieuws/fietser-komt- ... eek-128083
https://www.tvl.be/nieuws/drie-fietsers ... lrh-128123
Het grote ongevallen topic
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Wat verschrikkelijk; een dodelijk ongeval hakt er altijd in en zeker als dit gebeurt op jouw eigen route. In Leeuwarden ben ik op mijn ww-route zo eens op een dodelijk ongeval af-gefietst. Vrouw op fiets aangereden door vrachtwagen. De trauma heli stond al op de weg toen ik aan kwam.. (En iedereen wéét dat het een rotstuk is.)
Heel goed dat je het midden van de baan hebt gepakt. Nooit jezelf in de kant proppen als dat niet verantwoord kan. Ja, ze gaan kort achterop rijden en met zo'n zware vrachtwagen is dat dood-eng, maar liever zo dan van je bike gereden worden.
Heel goed dat je het midden van de baan hebt gepakt. Nooit jezelf in de kant proppen als dat niet verantwoord kan. Ja, ze gaan kort achterop rijden en met zo'n zware vrachtwagen is dat dood-eng, maar liever zo dan van je bike gereden worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 30 apr 2021, 06:14
- Locatie: Tessenderlo
- Merk SP: Stromer
Inderdaad had het ook gelezen van het ongeval, goed dat je dan toch in het midden bent gaan rijden!
20km verder in Kuringen ( Hasselt ) waren de hulpdiensten 's avonds rond 17.30u ook een fietser aan het reanimeren die letterlijk onder een bestelwagen stak. Deze heeft het jammer genoeg ook niet overleefd.
20km verder in Kuringen ( Hasselt ) waren de hulpdiensten 's avonds rond 17.30u ook een fietser aan het reanimeren die letterlijk onder een bestelwagen stak. Deze heeft het jammer genoeg ook niet overleefd.
Stromer ST2 Belt drive, 30 km enkel WW
Tja, fiets hersteld, gebroken pols herstel. Een jaar en 2000 km verder… weer een ongeluk. Gelukkig bij een lage snelheid, toch mijn sleutelbeen gebroken en ruim €2500,- schade.
Ik had de pech dat een tegenligger op de fiets vlak voor mijn wiel omkeek en zijn fiets overdwars voor de mijne gooide..
Het is wat. Inmiddels ben ik weer goed hersteld van de breuk.
Ik had de pech dat een tegenligger op de fiets vlak voor mijn wiel omkeek en zijn fiets overdwars voor de mijne gooide..
Het is wat. Inmiddels ben ik weer goed hersteld van de breuk.
Johannus schreef: ↑27 mar 2020, 16:08 Na bijna 3000 veilige km’s heb ik vorige maand mijn fiets in de zijkant van een Outlander geboord. Enkele meters voordat ik een kruispunt wilde oversteken trok een wachtende auto plots toch op. “Had mij niet gezien”, wat praktisch onmogelijk was gezien het goede en verre zicht vanuit de automobilist bekeken. Check hier maar, http://bit.ly/3a4dXWo, en bedenk je dat er een biker aan komt met een fluor gele helm, fluor geel/zwarte jas en een fiets met de best mogelijke verlichting.
Bijna 3000 euro schade en een gebroken pols. Nog even niet fietsen dus.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Shit zeg, sterkte!
Het blijft altijd opletten met andere fietsers. Als ik al zie dat ze aan het dromen of rond aan het kijken zijn dan doe ik extra voorzichtig. Is in de afgelopen 7 jaar al te vaak nét goed gegaan...
Het blijft altijd opletten met andere fietsers. Als ik al zie dat ze aan het dromen of rond aan het kijken zijn dan doe ik extra voorzichtig. Is in de afgelopen 7 jaar al te vaak nét goed gegaan...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
ik heb altijd gopro aan , tis altijd te riskant , en te gevaarlijk.
de gopro bied nul bescherming , maar mss makkelijker voor de verzekering achteraf
de gopro bied nul bescherming , maar mss makkelijker voor de verzekering achteraf
AFgelopen weken was het bingo met niet oplettende jeugd....de eerste keer een vier op een rij jongens die niet opletten, rustiger rijden en de berm in maakt het alleen mouw mouw contact.
De week erna een groep meisjes,...ik remde flink af (maakt best herrie bij mij) en ze hoorde het en gingen aan de kant.....ik er voorbij wederom niet op max speed gelukkig....komt meisje naar links en wederom ik de berm in, voel me wiel glijden maar bleef overeind....het meisje niet....viel, netjes terug gegaan, gelukkig geen leed of schade...ze hoorde me blijkbaar niet....
Deze week dus mijn claxon goed gebruikt
Gaf me wel een rot gevoel...dus nog voorzichtiger maar.....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Beterschap!
Bij het minste vermoeden gebruik ik mijn bel om te laten weten dat ik er aan kom en dat ze zich (in mijn ogen) onvoldoende bewust zijn van de aanwezigheid van andere gebruikers van het brom/fietspad. Door mijn (nep) spur cycle kan ik dit signaal al tijdig (van verre) geven. In de praktijk zie je dat ze zich eerst omdraaien om te kijken wie er nog meer op het brom/fietspad zit en er aan komt om vervolgens tijdig de juiste keuze te maken (rechts aanhouden of duidelijk aangeven wat ze van plan zijn, bijvoorbeeld richting aangeven en afslaan). Omdat ik dit belsignaal van grote afstand geef, heb ik zelf nog tijd genoeg om te remmen mocht de persoon toch onverstandige dingen doen. Als ik zie dat ze mijn bel niet horen, gebruik ik de toeter. Vaak zit ik er dan veel dichter op en heb ik mijn snelheid al flink terug genomen. Je kunt op een speed pedelec niet voorzichtig genoeg zijn. Het asfalt straft gemaakte (inschattings)fouten namelijk onverbiddelijk af.
Witte ST3 van maart 2019