Je Stromer verzekeren: welke verzekering(en), waar, en wat kost dat?

RonThe
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2020, 19:36
Locatie: Eindhoven

Er komt zeer binnenkort mijn eerste speed-pedelec een mooie witte Stromer ST3 bij me aan (staat al klaar bij de fietsenmaker, nog even wachten op de RDW...), dus ik ben al even in de verzekeringen gedoken. Behoorlijk geschrokken! De ANWB en Univé vragen allebei voor WA+Diefstal+Aanrijding zo'n 100 euro per MAAND, da's 1200 euro per jaar en bijna wat ik per jaar aan treinkaartjes kwijt was voordat ik besloot dat een speed-pedelec schoner, sneller en relaxter zal zijn. Dus eh... dankjewel dat dit forum er is, daar zag ik toch behoorlijk lagere bedragen, hoewel het volgens mij in een paar jaar wel gestegen blijkt te zijn en m'n indruk is dat NL of BE ook wel wat uitmaakt.

Bij ENRA (gevonden dankzij jullie ;-)) gebeurde iets raars: bij de eerste keer prijs opvragen 110 euro per maand, de tweede keer prijs opvragen met dezelfde gegevens 40 euro per maand. Ik zal wel iets fout getypt hebben, of zouden ze proberen om me eerst teveel te rekenen? Dat zal toch niet?

En ik zag ergens de tip voorbijkomen om WA los te verzekeren en dan bij Kingpolis voor zo'n 19 euro per maand diefstal+casco te verzekeren. Dat klinkt natuurlijk aantrekkelijk, heeft iemand daar ervaring mee? Accepteert Kingpolis speed-pedelecs binnen hun e-bike-verzekering en heeft er al iemand ervaring met de afhandeling daar als je de verzekering nodig hebt? Oftewel: is dat aan te raden?
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

ik zit volledig casco op €160 per jr enra.
ergens in het midden van het land.
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

RonThe schreef: 16 jun 2020, 20:30 Er komt zeer binnenkort mijn eerste speed-pedelec een mooie witte Stromer ST3 bij me aan (staat al klaar bij de fietsenmaker, nog even wachten op de RDW...), dus ik ben al even in de verzekeringen gedoken. Behoorlijk geschrokken! De ANWB en Univé vragen allebei voor WA+Diefstal+Aanrijding zo'n 100 euro per MAAND, da's 1200 euro per jaar en bijna wat ik per jaar aan treinkaartjes kwijt was voordat ik besloot dat een speed-pedelec schoner, sneller en relaxter zal zijn. Dus eh... dankjewel dat dit forum er is, daar zag ik toch behoorlijk lagere bedragen, hoewel het volgens mij in een paar jaar wel gestegen blijkt te zijn en m'n indruk is dat NL of BE ook wel wat uitmaakt.

Bij ENRA (gevonden dankzij jullie ;-)) gebeurde iets raars: bij de eerste keer prijs opvragen 110 euro per maand, de tweede keer prijs opvragen met dezelfde gegevens 40 euro per maand. Ik zal wel iets fout getypt hebben, of zouden ze proberen om me eerst teveel te rekenen? Dat zal toch niet?

En ik zag ergens de tip voorbijkomen om WA los te verzekeren en dan bij Kingpolis voor zo'n 19 euro per maand diefstal+casco te verzekeren. Dat klinkt natuurlijk aantrekkelijk, heeft iemand daar ervaring mee? Accepteert Kingpolis speed-pedelecs binnen hun e-bike-verzekering en heeft er al iemand ervaring met de afhandeling daar als je de verzekering nodig hebt? Oftewel: is dat aan te raden?
Op de website van Enra kan je onderweg kiezen voor een premie-opgave per maand of per jaar. Mogelijk dat je daar wat hebt aangepast waardoor het verschil ontstaat.

Voor het vergelijk:
Ik heb vorige maand een WA + Casco verzekering afgesloten voor mijn fiets. Waarde € 5.000,-, premie € 167.- per jaar. Het is dus niet zo schrikbarend zoals je nu mogelijk verwacht. Voor een ST3 van rond de € 7.000,- ontstaat ongetwijfeld een wat hogere premie.....
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
RonThe
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2020, 19:36
Locatie: Eindhoven

StroMarco schreef: 16 jun 2020, 21:05 Op de website van Enra kan je onderweg kiezen voor een premie-opgave per maand of per jaar. Mogelijk dat je daar wat hebt aangepast waardoor het verschil ontstaat.
'k Zie al waar het mis gegaan is, ik heb een keer per ongeluk een brommer ipv high-speed e-bike aangeklikt... Dus het lag aan mij.
StroMarco schreef: 16 jun 2020, 21:05 Voor het vergelijk:
Ik heb vorige maand een WA + Casco verzekering afgesloten voor mijn fiets. Waarde € 5.000,-, premie € 167.- per jaar. Het is dus niet zo schrikbarend zoals je nu mogelijk verwacht. Voor een ST3 van rond de € 7.000,- ontstaat ongetwijfeld een wat hogere premie.....
Ben bang dat ik me er maar bij neer moet leggen dat m'n adres in Eindhoven duurder (464 euro per jaar) is... Als ik het adres van m'n werk in Boxtel invoer scheelt dat bijna 200 euro, met het adres van m'n ouders zou ik 250 euro goedkoper uit zijn. En dat terwijl 'ie hier bij me thuis straks het veiligst staat van alle plekken waar 'ie zal komen haha!

Heeft nog iemand ervaring met de combi Kingpolis diefstal+casco en een losse WA-verzekering elders?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

RonThe schreef: 16 jun 2020, 20:30 of zouden ze proberen om me eerst teveel te rekenen? Dat zal toch niet?
Ik verwacht van niet, maar is gemakkelijk te testen: gebruik even een andere browser (of wis alle cookies van die site) en probeer het opnieuw. Als je echt goed wil testen: maak gebruik van een DNS, of browse via het netwerk van je telefoon (dus niet je huis WiFi) zodat je via een ander IP adres de site bezoekt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

[Discussie verplaatst vanuit een ander topic. Stromeur.]
rienklop schreef: 24 aug 2020, 11:58 Volgens mij is ENRA het beste, voor een gewone particulier dan. :?:
Waarschijnlijk de voordeligste, de beste zou ik niet zeggen. Ik heb na mijn ongeluk geen goede ervaringen met ENRA. Aan de telefoon geen vragen kunnen beantwoorden, per mail verkeerde informatie verstrekken met een gemiddelde reactietijd van 6 dagen. Vergelijk ook wat de voorwaarden zijn. Enra keert bijvoorbeeld maximaal € 70,00 uit bij schade aan je helm.

Ik kan er nog een pagina over volschrijven maar dat valt niet in dit topic.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
rienklop
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2020, 13:31
Locatie: Sliedrecht
Merk SP: Stromer
Km-stand: 1450

Oké, dat zou kunnen. Ik heb nog geen ervaring met schade bij ENRA. Natuurlijk zal declareren bij een voordeliger verzekeraar gevolgen hebben voor de service. In het verleden had ik veel verzekeringen bij Centraal Beheer. Niet de goedkoopste maar wel snelle afhandeling en geen gezeur. Toch is het prijsverschil enorm. Niet een beetje duurder, maar meer dan 4 keer! Een premie van meer dan 1K ga ik niet betalen, dat bedrag kan ik beter opzij zetten voor het geval dat. Dan maar het risico nemen dat er vrij snel grote schade is, maar ik probeer niet teveel bij te dragen aan de status van Nederlanders: "het meest oververzekerde volkje op aarde". :av
ST3, M, Comfort, 983 (bauw), wit :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Taxi driver schreef: 25 aug 2020, 13:03 Enra keert bijvoorbeeld maximaal € 70,00 uit bij schade aan je helm.
In BE beschouwt ENRA de helm als een los accessoire en losse accessoires vallen (ik herhaal : in BE) NIET onder de omniumverzekering ... uitgekeerde waarde = 0.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Groningen
ST3, €8250
Enra WA, diefstal, €257 per jaar
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Dim
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2020, 19:30

Ik heb de verzekeringen van Unigarant EBRA en Kingpolis voor een speedpedelec van 7.000 euro op een rijtje gezet en met als woonplaats Eindhoven.

De verschillen zijn groot, wat betreft de Diefstal en Casco (incl. pechhulp) is Kingpolis duidelijk het goedkoopste (221,80 euro/jr). Kingpolis vertrekt geen WA-verzekering. In eerdere posts over dit item wordt vaak Enra genoemd, in mijn geval bieden zij een WA-verzekering aan voor 211 euro. Maar als ik bij Unigarant kijk dan lijkt het alsof zij deze verzekering voor 55,84 euro aanbieden. Dat lijkt me bijna niet mogelijk en de site van Unigarant is ook niet heel duidelijk. Maar toch ben ik benieuwd naar welke ervaring anderen hebben met de prijs en kwaliteit van de WA-verzekering van Unigarant.
Plaats reactie