Ik heb nu al 2x gehad dat bij het rijden vanaf ongeveer 17%, de accu opeens "leeg" is. De ondersteuning is dan ook weg, maar de verlichting en Omni werkt wel. Dan trap ik maar hard door het is dan nog 1km naar mijn huis. Maar na zo'n 500m doet alles het opeens weer, en heb ik weer 16-17% accu bereik. Wat kan dit zijn?
De fiets is 6-8 weken terug voor reparatie geweest, sinds dien heb ik wel het gevoel dat mijn verbruik hoger ligt. Eerst zo'n 35% voor enkeltje naar werk, nu vaak rond de 40-42%. Maar het is nu ook kouder en meer wind. De fiets en dus de accu zijn 3 jaar oud.
Ik moet de dealer nog horen, maar ben dan mijn fiets weer een dag kwijt en halen en brengen...gehannes.
Tips?
Accu valt van 17% naar 0% en dan later weer terug
-
- Veteraan
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Wat is er gerepareerd aan de fiets?
Ik heb wel eens gehad dat de omni 0% aangaf bij opstarten. Accu eruit erin, opnieuw opstarten en toen gaf die weer netjes 100% aan. Maar nog nooit tijdens het fietsen.
Een accu reset is (zover ik weet) niet iets wat je als gebruiker kan doen.
Dit klinkt eerder als een contact / controller probleem. De 2 grote pinnen geven de 48v. Als die contact verliezen valt je ondersteuning weg, maar blijft je omni wel aan door de lage spanning van de andere kleine contact pinnen. Maar je zou dan ook een error moeten krijgen. Heb je die gekregen? Anders kan je even het het service menu kijken; daar vind je het error log.
Ik heb wel eens gehad dat de omni 0% aangaf bij opstarten. Accu eruit erin, opnieuw opstarten en toen gaf die weer netjes 100% aan. Maar nog nooit tijdens het fietsen.
Een accu reset is (zover ik weet) niet iets wat je als gebruiker kan doen.
Dit klinkt eerder als een contact / controller probleem. De 2 grote pinnen geven de 48v. Als die contact verliezen valt je ondersteuning weg, maar blijft je omni wel aan door de lage spanning van de andere kleine contact pinnen. Maar je zou dan ook een error moeten krijgen. Heb je die gekregen? Anders kan je even het het service menu kijken; daar vind je het error log.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer laten uitlezen door de dealer en/of de dealer vragen om Stromer mee te laten kijken als ze er zelf niet uit komen.
Accu reset kan de gebruiker inderdaad niet zelf doen (volgens mij kan de dealer het niet eens).
Accu reset kan de gebruiker inderdaad niet zelf doen (volgens mij kan de dealer het niet eens).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ja zal een afspraak maar inplannen, maar ze zitten vaak al 2 a 3 weken vol. DUurt dan weer zo lang.
Ik had het vandaag zelfs 3x vanaf 24% en 17% en nog later.
Als ik hem in recup zette, sprong de accu opgegeven moment wel weer bij. En kon ik ook weer de ondersteuning aanzetten. Morgen dealer maar bellen.
Als ik hem in recup zette, sprong de accu opgegeven moment wel weer bij. En kon ik ook weer de ondersteuning aanzetten. Morgen dealer maar bellen.
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Ik zou eens laten controleren wat de SOH van je accu is. Ik heb het gevoel dat dit te maken heeft met een hoge interne weerstand. Als je recupereert, geef je je accu even een korte 'boost' aan energie, dat kan het voltage van de cellen wel weer even een 'spike' geven. Als je interne weerstand hoog is, trek je dus het voltage van alle cellen flink omlaag, waardoor de BMS dus vermoedelijk denkt dat je accu leeg is. Hier merk je ongetwijfeld meer van met de kou. Want dan gaat de chemie wat trager.
Leg je de accu overdag binnen? ('s nachts ook, maar ik neem aan dat iedereen zn Stromer netjes binnen zet )
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Het valt me wel op dat de vermogensbalk wat vaker in het rood staat, waarbij dat eerst alleen bij het optrekken was.bartje369 schreef: ↑06 dec 2021, 22:51 Ik zou eens laten controleren wat de SOH van je accu is. Ik heb het gevoel dat dit te maken heeft met een hoge interne weerstand. Als je recupereert, geef je je accu even een korte 'boost' aan energie, dat kan het voltage van de cellen wel weer even een 'spike' geven. Als je interne weerstand hoog is, trek je dus het voltage van alle cellen flink omlaag, waardoor de BMS dus vermoedelijk denkt dat je accu leeg is. Hier merk je ongetwijfeld meer van met de kou. Want dan gaat de chemie wat trager.
Leg je de accu overdag binnen? ('s nachts ook, maar ik neem aan dat iedereen zn Stromer netjes binnen zet )
De fiets met accu staat in de garage, die is geisoleerd en rond de 12-15 graden ofzo.