Test Klever X Speed
Geplaatst: 02 mar 2021, 20:41
Vandaag de Klever X Speed getest. Het moet gezegd worden: onder ideale omstandigheden, een fris maar licht briesje uit het Oosten. Zoals gewoonlijk begin ik met de wind tegen om vervolgens zo ongeveer halverwege met de wind in de rug terug te keren. Dit is mijn eerste echte test van een Speed Pedelec. Fiets is beschikbaar gesteld door dealer uit Gameren, ik heb op voorspraak van hem een verende zadelpen laten plaatsen. Ik wil graag kilometers maken en kreeg 2 accu's van 850 Wh mee, 1 in de fiets en 1 in de tas.
Om 10 uur vertrokken, bij Rhenen de Rijn overgestoken en richting Wageningen / Renkum gefietst. Ondersteuning op 2, middelste stand. Er zijn 3 bruikbare ondersteuningen, die ieder in 5 standen gezet kan worden. Soms terug naar ondersteuning 1, om stroom te sparen, maar de meeste kilometers in ondersteuning 2 gefietst. Met de wind tegen heb ik zo rond de 35 km/u gefietst, ik had namelijk geen idee wat de accu zou doen. Rhenen = 18 km, Wageningen = 25 km, daar aangekomen zag ik dat ik nog 50% overhad, méér dan ik dacht, een meevaller dus. Dan kun je al met iets meer rust de tocht vervolgen. Mijn plan was om bij Renkum / Heteren de Rijn weer terug over te steken, fietspad langs de brug van de A50. Als de accu tot daar zou reiken was dat al goed voor mij. De brug is op zo'n 36 km. Ik had nog 30% over!
De brug overgestoken, rechtsaf richting Hemmen. Daar was de accu op 17% en besloot ik even te pauzeren en de accu te verwisselen. Van 100% naar 17% en 46 km gereden met een cruise snelheid van zo rond de 35 km/u. Daar werd ik best vrolijk van. Vanaf Hemmen richting Dodewaard de Waaldijk op met een verse accu, vanaf daar een lekker windje in de rug. Ondersteuning op 2 laten staan, opgeschakeld naar een lekker klein verzet en knallen maar. Vanaf daar met een vaart van 46-49 km/u naar Tiel gereden. Ik zat op sommige stukken achter wat grote tractoren waardoor ik soms even moest inhouden. Echt fantastisch stuk om met een SP te rijden. Na 76 km was ik thuis, gemiddelde van 34 km/u (viel me nog wel wat tegen). De tweede accu had nog 47% over, de 100 km zou te halen moeten zijn. Vlak voor het einde van dit ritje liep mijn ketting nog van het voorblad, vreemd, maar ik was toch bijna thuis.
Al met al een mooie test, beter dan die van de Riese & Muller Supercharger 2, die fiets beviel absoluut niet (middenmotor) en is wat mij betreft afgevallen. Binnenkort (waarschijnlijk) met de Stromer ST3 op pad.
Om 10 uur vertrokken, bij Rhenen de Rijn overgestoken en richting Wageningen / Renkum gefietst. Ondersteuning op 2, middelste stand. Er zijn 3 bruikbare ondersteuningen, die ieder in 5 standen gezet kan worden. Soms terug naar ondersteuning 1, om stroom te sparen, maar de meeste kilometers in ondersteuning 2 gefietst. Met de wind tegen heb ik zo rond de 35 km/u gefietst, ik had namelijk geen idee wat de accu zou doen. Rhenen = 18 km, Wageningen = 25 km, daar aangekomen zag ik dat ik nog 50% overhad, méér dan ik dacht, een meevaller dus. Dan kun je al met iets meer rust de tocht vervolgen. Mijn plan was om bij Renkum / Heteren de Rijn weer terug over te steken, fietspad langs de brug van de A50. Als de accu tot daar zou reiken was dat al goed voor mij. De brug is op zo'n 36 km. Ik had nog 30% over!
De brug overgestoken, rechtsaf richting Hemmen. Daar was de accu op 17% en besloot ik even te pauzeren en de accu te verwisselen. Van 100% naar 17% en 46 km gereden met een cruise snelheid van zo rond de 35 km/u. Daar werd ik best vrolijk van. Vanaf Hemmen richting Dodewaard de Waaldijk op met een verse accu, vanaf daar een lekker windje in de rug. Ondersteuning op 2 laten staan, opgeschakeld naar een lekker klein verzet en knallen maar. Vanaf daar met een vaart van 46-49 km/u naar Tiel gereden. Ik zat op sommige stukken achter wat grote tractoren waardoor ik soms even moest inhouden. Echt fantastisch stuk om met een SP te rijden. Na 76 km was ik thuis, gemiddelde van 34 km/u (viel me nog wel wat tegen). De tweede accu had nog 47% over, de 100 km zou te halen moeten zijn. Vlak voor het einde van dit ritje liep mijn ketting nog van het voorblad, vreemd, maar ik was toch bijna thuis.
Al met al een mooie test, beter dan die van de Riese & Muller Supercharger 2, die fiets beviel absoluut niet (middenmotor) en is wat mij betreft afgevallen. Binnenkort (waarschijnlijk) met de Stromer ST3 op pad.