Probleem:
Ik zet mijn Stromer 'Op Slot' met het Omni C display. Het licht gaat uit en er staat OP SLOT. Maar dan gebeurt het, vanzelf (!) gaat het licht aan en het display ook.
Kom ik terug uit een winkel en staat mijn Stromer áán!! Dit is onveilig/diefstal.
Wie herkent dit probleem en weet een oplossing?
Cor.
Stromer ST2 gaat vanzelf aan
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23004
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Bluetooth gevoeligheid lager zetten of automatisch vergrendelen/ontgrendelen via BT helemaal uitzetten.
PS: Die lock functie zou ik NOOIT als enige beveiliging van je Stromer inzetten. Het is een extra, geen 'slot'.
PS: Die lock functie zou ik NOOIT als enige beveiliging van je Stromer inzetten. Het is een extra, geen 'slot'.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Daarom heet het toch seamless ride. Je komt aan en springt erop?
Mijn ervaring was meer de andere kant op, dat het lang duurde voordat de bluetooth dan ontkoppelde enzo. ik heb het na een paar weken uitgezet.
Mijn ervaring was meer de andere kant op, dat het lang duurde voordat de bluetooth dan ontkoppelde enzo. ik heb het na een paar weken uitgezet.
Zou het niet kunnen dat TS zijn ST2 "manueel" op slot zet - dus via zijn display (wat ie trouwens aangeeft) - en ontgrendelt ipv via BT ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Misschien een bug in de app? Ik heb dit zo nu en dan ook, als in... In een periode van 1,5 maand heb ik dit toch wel een keer of 2-3 meegemaakt. zou dat kunnen, anderen?Cor schreef: ↑27 okt 2021, 21:00 Probleem:
Ik zet mijn Stromer 'Op Slot' met het Omni C display. Het licht gaat uit en er staat OP SLOT. Maar dan gebeurt het, vanzelf (!) gaat het licht aan en het display ook.
Kom ik terug uit een winkel en staat mijn Stromer áán!! Dit is onveilig/diefstal.
Wie herkent dit probleem en weet een oplossing?
Cor.
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
-
- Runner-up
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 17 aug 2022, 20:57
- Locatie: Grave
- Merk SP: Sromer St2
- Km-stand: 450
Vandaag ook gehad met mijn ST2 voor de stoplichten was hij op slot gesprongen dat is echt irritant als je denkt weg te fietsen. Ik heb de BT uitgezet en ga hem wel op slot zetten unlocken via de app dat werkt ook prima
-
- Expert
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 20 nov 2021, 06:51
- Locatie: Bree
- Merk SP: Stromer st2 belt (dec 2021)
- Km-stand: 15000
Ik heb de bluetooth ook uit staan, anders schiet de fiets aan als ik koffie ga halen op het werk. Ik unlock bijna altijd via de app als ik naar de fiets toeloop. De telefoon heb ik dan toch altijd vast om Spotify of Podimo op te zetten.
Het slot is trouwens compleet onbetrouwbaar. Als hij gesloten staat en je/de dief neemt hem voorzichtig, zonder hard te schudden of de rem in te knijpen, kan je hem zo meenemen en ermee wegwandelen, en 100m verder in een busje laden zonder dat het alarm een kik geeft.
Ik zet halverwege de werkdag de fiets altijd binnen neer (overdag staat hij buiten, na 18u kan hij binnen op het werk) en probeer dat altijd te doen (zie het als een sport) zonder de fiets van het slot af te zetten, en 9 keer van de 10 lukt dat. (20m wandelen, deur open, fiets opheffen over een dorpel, binnen zetten en draaien. Bij het opheffen springt het scherp regelmatig aan, bij het wandelen nooit. Maar na het opheffen, als het scherm op lock springt, kan je makkelijk nog wat meters overbruggen met haperend achterwiel, voor hij in diefstalmodus schiet. )
Ik zet hem dus ook niet meer neer met enkel dat (tenzij voor een paar minuten). Ik probeer hem ergens aan vast te maken, en als dat niet lukt, sluit ik door wiel + kader met mijn plooislot.
Het slot is trouwens compleet onbetrouwbaar. Als hij gesloten staat en je/de dief neemt hem voorzichtig, zonder hard te schudden of de rem in te knijpen, kan je hem zo meenemen en ermee wegwandelen, en 100m verder in een busje laden zonder dat het alarm een kik geeft.
Ik zet halverwege de werkdag de fiets altijd binnen neer (overdag staat hij buiten, na 18u kan hij binnen op het werk) en probeer dat altijd te doen (zie het als een sport) zonder de fiets van het slot af te zetten, en 9 keer van de 10 lukt dat. (20m wandelen, deur open, fiets opheffen over een dorpel, binnen zetten en draaien. Bij het opheffen springt het scherp regelmatig aan, bij het wandelen nooit. Maar na het opheffen, als het scherm op lock springt, kan je makkelijk nog wat meters overbruggen met haperend achterwiel, voor hij in diefstalmodus schiet. )
Ik zet hem dus ook niet meer neer met enkel dat (tenzij voor een paar minuten). Ik probeer hem ergens aan vast te maken, en als dat niet lukt, sluit ik door wiel + kader met mijn plooislot.
Laatst gewijzigd door metalpe op 05 sep 2022, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Lekker fietsen...
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23004
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het elektronische slot van een Stromer is - ook vanuit Stromer zelf - niet bedoeld als enige/hoofdslot. Het is een extra, vooral voor als je b.v. even bij de bakker naar binnen wandelt. Degene die dán 'effe snel' je fiets meeneemt, die maakt er geen sport van om het alarm niet af te laten gaan want die weet dit helemaal niet, en dan gaan de toeters en bellen wel af.
Daarnaast is vooral de GPS tracking interessant: zodra je fiets in diefstalmodus gaat (omdat iemand 'm meeneemt of omdat jij je Stromer in de app als gestolen markeert) wordt de GPS positie bijna continu uitgepeild en doorgegeven. Het interval tussen de peilingen is dus veel korter dan tijdens normaal gebruik, waarbij we onze Stromer nog weleens heel ergens anders zien staan op de kaart omdat-ie daar toevallig voor de laatste keer bereik had en was gepeild.
Dankzij de GPS plaatsbepaling worden er regelmatig gestolen Stromers teruggevonden.
Alles valt natuurlijk te omzeilen. Maar ik heb deze features liever wel dan niet. Ik vond het jammer dat mijn Klever deze opties allemaal niet had.
Daarnaast is vooral de GPS tracking interessant: zodra je fiets in diefstalmodus gaat (omdat iemand 'm meeneemt of omdat jij je Stromer in de app als gestolen markeert) wordt de GPS positie bijna continu uitgepeild en doorgegeven. Het interval tussen de peilingen is dus veel korter dan tijdens normaal gebruik, waarbij we onze Stromer nog weleens heel ergens anders zien staan op de kaart omdat-ie daar toevallig voor de laatste keer bereik had en was gepeild.
Dankzij de GPS plaatsbepaling worden er regelmatig gestolen Stromers teruggevonden.
Alles valt natuurlijk te omzeilen. Maar ik heb deze features liever wel dan niet. Ik vond het jammer dat mijn Klever deze opties allemaal niet had.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023