Het fietspad is het nieuwe Wilde Westen: voer een belasting in om de rust terug te brengen

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik zie elke dag de wrakken van de weg de fietsenkelder in rijden op de school waar ik werk. Er zijn allerlei oorzaken die de verantwoordelijkheid van de ouders, of een daarvan, niet wegnemen:
Eén-ouder gezinnen meestal zonder vader
Vinex wijk met parkeren in de heg of tegen boom
Galerij flat kinderen waarvan ouders de fiets nooit zien
Desinteresse van ouders
Geen geld voor de FM
Ouders rijden nooit een rondje op de fiets van hun kind
Uit huis geplaatste kinderen in opvanghuis. Begeleiders en pedagogisch medewerkers kijken ook niet naar de fiets om

De meest schrijnende en levensgevaarlijke gevallen help ik wel, maar niet iedereen. Anders heb ik een dagtaak erbij.

Vorige maand kwam een uit huis geplaatst meisje met een aanlopend voorwiel. “De fiets trapt zwaar” Ik trof een los voorwiel aan met 1 ontbrekende wielmoer en de andere al half eraf. Ook een kapotte voorremkabel. Bouten en moeren op andere plaatsen zaten los of ontbraken. Het was een wonder dat ze niet was verongelukt en een ander meeneemt in haar crash! Ik heb een moer van de leenfiets geleend (daar is die fiets voor) en het voorwiel vastgezet. Daarna haar overtuigd meteen de FM op te zoeken om een moer te kopen. Die FM nam zijn verantwoording en voor 2 tientjes zat alles weer veilig vast. Dat zouden meer ouders moeten doen
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Herkenbaar. Waar onze studenten mee rijden dat is ook niet om over naar huis te schrijven... Vorig jaar heb ik een oude fiets aan een student weggegeven, fiets was een oud brik, had een flink slag in het achterwiel maar verder was hij wettelijk in orde. Toen ik tegen de student zei dat de fiets niet veel was en dat er een keer naar het achterwiel gekeken mocht worden zij hij letterlijk: "nee hoor, dit is de beste fiets die ik in 5 jaar gehad heb"... I rest my case...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie