Achter kinderzitje

andreschot
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2018, 23:33

Ik zoek een kinderzitje voor achterop de Stromer ST2s. Als het mogelijk is een beetje fatsoenlijke oplossing zonder al te veel beugels en schroeven. Iemand een idee welke en waar te verkrijgen?
ST2s
tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

In Belgie is dat verboden, zitje op speed pedelec 😬, in Nederland? Op de bagagedrager kan je ook niet zoveel kg zetten. Er zijn wel systemen waar je het zitje op de buis vastmaakt waar je zadel in zit. Dan zweeft t boven de bagagedrager.
Ik zou t op een SP omwille van veiligheid niet aanraden...
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Het mag wel een kinderzitje dan hé, op een brommer mag het in belgië ook met een gekeurd zitje. Of je er -één geschikt vind is iets anders, ikzelf gebruik een fietskar en hoewel dit niet mag officiëel zie ik er geen graten in, ik rijd er dan ook wel geen 45 mee op die momenten.

Kleine zijnota, ik dacht wel pas vanaf 3 jaar, dan mogen ze in belgië zelfs al mee op een lichte moto 125CC. Je vind er uiteraard weer weinig over in de vakliteratuur. Jonger dan 3 jaar mag niets.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

In je handleiding staat dat een kinderzitje niet is toegestaan.
Wellicht dat het best mogelijk is hoor, maar strikt genomen mag het niet
ST3 cool white - sport - 983Wh
tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... he_fietsen

Zou tussen 3 en 8 wel mogen, maar in handleiding staat van niet, zoals LNY zegt.
Ik zou het niet doen, lijkt me gevaarlijk en onhandig om op andere momenten met een zitje rond te fietsen.

Vraag het je verzekering ook eens?
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Vreemd dat dat in de handleiding staat. Dat zou dan een puur technische achtergrond moeten hebben, want wettelijk mag je een kind onder de 8 vervoeren volgens volgende regelgeving:

Van de ANWB site:
Bromfiets: ook hier moeten kinderen onder de acht jaar een doelmatige en veilige zitplaats hebben met voldoende steun voor rug, handen en voeten. Bovendien moeten ook passagiers een goed passende helm dragen, die door middel van een sluiting op deugdelijke wijze op het hoofd is bevestigd. De helm moet zijn voorzien van een goedkeuringsmerk. Vervoer in de laadbak van een (bak)bromfiets of brommobiel mag niet.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
andreschot
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2018, 23:33

Of het wel of niet is toegestaan intreseerd mij niet zoveel, ik zoek gewoon een geschikt stoeltje. Uiteraard zal je niet op de max snelheid rijden met een kleine achterop. Iemand suggesties?
ST2s
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Zoiets moet je dan hebben volgens mij. Bevestiging aan zadelbuis dus geen last van afwijkende bagagedrager en/of achteras.

https://hollandbikeshop.com/fietsstoelt ... lMQAvD_BwE
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 11 mar 2018, 10:17 Vreemd dat dat in de handleiding staat. Dat zou dan een puur technische achtergrond moeten hebben, want wettelijk mag je een kind onder de 8 vervoeren volgens volgende regelgeving:
Kan zijn dat de wetgeving per Europees land verschilt. De handleiding is in principe voor heel Europa, en dat in combinatie met de lage maximale belastbaarheid van de bagagedrager en garantie zal waarschijnlijk maken dat Stromer zegt: magnie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Chris
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 sep 2017, 13:35

Omdat de Stromer aldus kenteken gegevens maar 1 zitplaats heeft denk ik dat een kind meenemen verboden is. Om duidelijkheid te krijgen heb ik dat en over een fietskar met kinderen gevraagd aan de RDW (en benadrukt dat je ook langzaam of zonder ondersteuning kan fietsen voor zover dat verschil maakt).
Plaats reactie