is dat de enige bout wat los gedraaid moet worden om stand van het stuur naar boven of beneden te veranderen?Stromeur schreef: ↑07 jul 2021, 21:18 Bij mijn Alpha was het kabel-doorvoer rubber dat aan de voorkant de stuurpen ingaat niet volledig in de stuurpen gedrukt. Zie:
https://www.speedpedelecreview.com/view ... 681#p98681
Later zag ik bij mijn dealer een demo-Alpha waarbij dat rubber wel goed in de stuurpen zat, dus het kón. (Ik dacht aanvankelijk dat het gewoon niet paste). Toen ben ik zelf aan het frummelen gegaan, met succes:
https://www.speedpedelecreview.com/view ... 002#p99002
Zoiets kun je natuurlijk ook aan je dealer overlaten, ze horen 'm goed af te leveren (en Klever ook aan de dealer trouwens), maar ik heb al meer Alpha's voorbij zien komen waarbij dit niet in orde was.
Verder heb ik de verstelbare stuurpen een flink eind omlaag gedrukt. Niet vanwege de looks, maar omdat ik liever wat sportiever zit. Daarmee wordt een deel van de kabelboom aan het zicht onttrokken.
Klever adviseert om verstellen van de stuurpen aan de dealer over te laten. Je kunt het ook zelf doen, maar het is een vervelend klusje en je moet goed uitkijken met de bekabeling.
Ongoing review: de Klever X Speed Alpha
Na enkele weken met de by.Schulz G.2 LT-XXL wil ook ik niet anders, wat een extra comfort. origineel is de fiets al redelijk comfortabel, maar met de verende zadelpen is het af. Blij dat ik gelezen heb StromeurStromeur schreef: ↑13 jun 2021, 12:11De originele Schwalbe Super Moto X banden zijn prima bij goed weer, maar ik vind dat ze te weinig grip geven op nat wegdek. (Dat heb ik gemerkt toen ik de Klever X-Speed PINION in de winter testte.) De Pirelli Cycl-e banden geven meer grip, maar je verliest er wel iets aan snelheid mee. Dat is de keerzijde.
Ik rij nu vier jaar met de BodyFloat (de voorganger van de Kinekt) en ik zou 'm niet meer willen missen. Een geveerde zadelpen gecombineerd met geveerde voorvork maakt dat je bij oneffenheden veel strakker op je fiets kunt blijven zitten en je snelheid stabieler hoog kunt houden.
Hou er wel rekening mee dat de Kinekt niet op de lijst goedgekeurde zadelpennen van Klever staat. Als je frame het begeeft door een Kinekt, dan valt dit niet binnen garantie (!).
Zie voor meer info (en zadelpennen die wel zijn goedgekeurd door Klever):
https://www.speedpedelecreview.com/view ... 581#p98581
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22961
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Nee, je moet ook de twee boutjes waar het stuur mee in de stuurpen geklemd zit los draaien, want als je de hoek van de stuurpen aanpast, kantelt je stuur mee. Die twee boutjes zijn lastig; de richtingaanwijzer unit zit er ook aan vast en er zit een hele hoop bekabeling in de weg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
- Locatie: Geel/Antwerp
- Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
- Km-stand: 10500
Ik veronderstel dat de motor van de Alpha toch ook is afgesteld op een maximum bepaalde wettelijke snelheid of kan je hier daadwerkelijk zonder problemen 48km/u of sneller mee rijden ?
Dat red ik niet op mijn ST5
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22961
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik rij elke Stromer eruit op acceleratie en topsnelheid, dat klopt. Maar: zodra we windkracht 3 a 4 tegen hebben kachel jij mij op je ST5 met twee vingers in je neus weer voorbij.
Allemaal lood om oud ijzer.
Allemaal lood om oud ijzer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dat dan weer wel, maar moet toch een leuk gevoel zijn even een stromer rijder voorbij rijden
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7