So ist es. Je mehr Zellen parallel vorhanden sind, umso mehr Energie kann entnommen werden. Der Strom je Zelle sinkt und damit auch die Erwärmung.
Die Energie, die die Zellen erwärmt, kann nicht zum fahren genutzt werden
Ich fahre das B-Speed mit 12s4p Systemakku und 12s8p Extender.
Die Akkutemperatur ist beim Parallelbetrieb deutlich niedriger. Momentan erwärmt sich mein Akku um drei bis vier Grad Celsius. Die Strecke ist ca 17km.
Wie sind die Temperaturen beim 1200Wh Akku? Man kann sie sich im Display anzeigen lassen.
https://www.deepl.com/translator#de/nl/ ... lassen.%0A
Dat klopt. Hoe meer cellen er parallel zijn, hoe meer energie er kan worden opgenomen. De stroom per cel neemt af en dat geldt ook voor de verwarming.
De energie die de cellen verwarmt kan niet gebruikt worden om te rijden.
Ik rijd de B-Speed met 12s4p systeembatterij en 12s8p extender.
De temperatuur van de batterij is veel lager wanneer deze parallel loopt. Op dit moment warmt mijn batterij op met drie tot vier graden Celsius. De afstand is ongeveer 17 km.
Hoe zijn de temperaturen met de 1200Wh batterij? U kunt ze zien op het display.
Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Ongoing review: de Klever X SPEED PINION
Met vergelijkbare gemiddelde snelheid.....? omdat je eerder aangaf dat de klever een hogere snelheid haalde ?Stromeur schreef: ↑22 dec 2020, 12:46 Mijn actieradius op de PINION van 40-45km met 850Wh accu in de zomer is nu gestegen naar ca. 61km in de winter (9 graden, nat wegdek, windkracht 5). Bij zomerse temperaturen verwacht ik dat dit zeker 70 a 75km zal worden. Netjes!
Omdat ik hier nu zowel de nieuwe Stromer ST2 met riem plus 983Wh accu en de Klever X-Speed PINION met 1200Wh accu heb staan, en daarmee precies dezelfde route heb gereden, is de conclusie dat deze beide combinaties EXACT dezelfde actieradius hebben.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22998
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik kon de gemiddelde snelheid niet berekenen, want ik krijg de app niet gekoppeld aan de display. Dat heb ik inmiddels bij Klever gecheckt en dat komt omdat ik met een prototype kleurendisplay rondrijd. Bij de definitieve versie is koppeling via BT met de Klever Dashboard app wel gewoon mogelijk.
Ik ben wel ongeveer even lang weggeweest, en aangezien de wind op de PINION krachtiger was verwacht ik een vergelijkbare gemiddelde snelheid.
Maar ik zal proberen nog wat zij-aan-zij testritten te doen en dan laat ik mijn Garmin wel meelopen. Moet het eerst stoppen met regenen, want nu heb ik genoeg riemen in de drek getest
Ik ben wel ongeveer even lang weggeweest, en aangezien de wind op de PINION krachtiger was verwacht ik een vergelijkbare gemiddelde snelheid.
Maar ik zal proberen nog wat zij-aan-zij testritten te doen en dan laat ik mijn Garmin wel meelopen. Moet het eerst stoppen met regenen, want nu heb ik genoeg riemen in de drek getest
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Snap ik...afgelopen maandagmiddag had ik ook ff genoeg regen gezienStromeur schreef: ↑23 dec 2020, 15:09 Ik kon de gemiddelde snelheid niet berekenen, want ik krijg de app niet gekoppeld aan de display. Dat heb ik inmiddels bij Klever gecheckt en dat komt omdat ik met een prototype kleurendisplay rondrijd. Bij de definitieve versie is koppeling via BT met de Klever Dashboard app wel gewoon mogelijk.
Ik ben wel ongeveer even lang weggeweest, en aangezien de wind op de PINION krachtiger was verwacht ik een vergelijkbare gemiddelde snelheid.
Maar ik zal proberen nog wat zij-aan-zij testritten te doen en dan laat ik mijn Garmin wel meelopen. Moet het eerst stoppen met regenen, want nu heb ik genoeg riemen in de drek getest
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22998
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Omdat ik beide SP's hier nu in huis heb om te testen, heb ik in het ST2-reviewtopic een vergelijking gemaakt tussen de Stromer ST2 en de Klever X-Speed PINION. Dat is een fotofinish!
viewtopic.php?p=93036#p93036
viewtopic.php?p=93036#p93036
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Runner-up
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 29 nov 2020, 17:27
- Locatie: Antwerpen
- Merk SP: Nog te beslissen
Heel interessant, bedankt!Stromeur schreef: ↑29 dec 2020, 13:59 Omdat ik beide SP's hier nu in huis heb om te testen, heb ik in het ST2-reviewtopic een vergelijking gemaakt tussen de Stromer ST2 en de Klever X-Speed PINION. Dat is een fotofinish!
viewtopic.php?p=93036#p93036
Ik lees toch weer dat de schwalbe banden op de klever bijna ondermaats zijn bij regenweer. Ik was wel van plan om op de pinion ook in de regen te rijden, maar als ik dit allemaal lees, is het om schrik te krijgen bij nat weer. Zijn er dan geen alternatieven voor de schwalbe super moto-x? Pirelli?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22998
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Beetje regen maakt niet uit hoor. Maar als die regen resulteert in een glad wegdek, b.v. na een lange periode van droogte, in de herfst, bij wegwerkzaamheden, tijdens de aardappel- of bietenoogst of na wekenlang aanhoudende regen, dan is het uitkijken geblazen.
Ik heb het hele jaar door op Schwalbe Big Bens op een Stromer ST1 X gereden. Die zijn vergelijkbaar met de Super Moto-X en dat kan best, zolang je je rijgedrag maar drastisch aanpast aan de omstandigheden. Maar in de praktijk doen veel SP-rijders dit te weinig en dan is een winterband gewoon de beste keus.
De Schwalbe Super Moto-X op de PINION is 27,5" x 2,4". Ik weet niet welke maat-eisen Klever aan de banden van de X-Speed PINION stelt, want ik heb hier geen handleiding en op de website is die ook niet te vinden. Ik zal ze eens vragen.
(Op de "gewone" X-Speed staat Klever de Top CONTACT Winter II Premium toe, die is met 27,5" x 2,00" wel een stuk smaller. Als de velg op de PINION dezelfde is gebleven, dan zou die erop mogen.)
Ik heb het hele jaar door op Schwalbe Big Bens op een Stromer ST1 X gereden. Die zijn vergelijkbaar met de Super Moto-X en dat kan best, zolang je je rijgedrag maar drastisch aanpast aan de omstandigheden. Maar in de praktijk doen veel SP-rijders dit te weinig en dan is een winterband gewoon de beste keus.
De Schwalbe Super Moto-X op de PINION is 27,5" x 2,4". Ik weet niet welke maat-eisen Klever aan de banden van de X-Speed PINION stelt, want ik heb hier geen handleiding en op de website is die ook niet te vinden. Ik zal ze eens vragen.
(Op de "gewone" X-Speed staat Klever de Top CONTACT Winter II Premium toe, die is met 27,5" x 2,00" wel een stuk smaller. Als de velg op de PINION dezelfde is gebleven, dan zou die erop mogen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 14 jan 2020, 19:45
- Locatie: Leiden
- Merk SP: Klever X-Speed Pinion 1200Wh
- Km-stand: 250
Ik ben benieuwd wat je te horen krijgt van Klever, want na jouw samenvatting denk ik dat de Schwalbe Moto-X het zwakke punt van de Klever Pinion is (wegligging, comfort). Ik wil zelf het hele jaar door rijden, dus ik zal sowieso gaan kijken naar een geschikte winterband en daarnaast ben ik benieuwd wat een andere zomerband doet met het comfort. Want ik ben heel erg blij met de verende voorvork (veel fietspaden hier met boomwortels), maar vanuit de achterkant krijg ik nu wel een behoorlijke 'trap'.
Mag je ook niet zo maar wisselen van band? Want jij bent erg tevreden over de banden onder de nieuwe ST2 toch Stromeur? Dat zou dan een mooi alternatief kunnen zijn voor de Schwalbes...
Mag je ook niet zo maar wisselen van band? Want jij bent erg tevreden over de banden onder de nieuwe ST2 toch Stromeur? Dat zou dan een mooi alternatief kunnen zijn voor de Schwalbes...
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22998
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Volgens mij is Klever nu dicht (Kerstvakantie), maar ik drop ze vandaag alvast een mailtje hierover, dan horen we dat volgende week wel.
Kun jij eens in het boekje van je PINION kijken wat Klever daarin zegt over de bandenmaat?
Kun jij eens in het boekje van je PINION kijken wat Klever daarin zegt over de bandenmaat?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51
Continental Urban contact E50 in 27,5x2.2 (55-584)
Of een paar Stromer E-gridlock in 57x584
(Scheelt mar 3-5mm in de breedte, en met SP typegoedkeuring)
Of een paar Stromer E-gridlock in 57x584
(Scheelt mar 3-5mm in de breedte, en met SP typegoedkeuring)