Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Lampo
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2020, 19:45
Locatie: Leiden
Merk SP: Klever X-Speed Pinion 1200Wh
Km-stand: 250

Stromeur schreef: 30 dec 2020, 13:23 Kun jij eens in het boekje van je PINION kijken wat Klever daarin zegt over de bandenmaat?
Dat is het punt: ik heb er geen boekje bijgekregen... De gebruiksaanwijzing zou ik kunnen downloaden van de website van Klever, maar:

1. De link werkt niet
2. De link suggereert dat je verwezen wordt naar de handleiding van de X-Speed van 2019, dus daar staat de Pinion nog helemaal niet in...

Ik heb al een email gestuurd naar Klever Nederland, maar tot nog toe heb ik nog geen reactie ontvangen...
Lampo
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2020, 19:45
Locatie: Leiden
Merk SP: Klever X-Speed Pinion 1200Wh
Km-stand: 250

Edgecrusher schreef: 30 dec 2020, 14:45 Continental Urban contact E50 in 27,5x2.2 (55-584)
Of een paar Stromer E-gridlock in 57x584 ;)
(Scheelt mar 3-5mm in de breedte, en met SP typegoedkeuring)
Die Stromer E-Gridlock ligt toch op de ST2? Dat is voor mij wel echt een serieuze optie.

Vandaag weer 42 km gefietst met 50% van de accucapaciteit, was weer heerlijk, maar ik wil wel nog een comfortabeler zadel én het was wel.een beetje oppassen met de natte wegen. Daarnaast viel.het mij op als beginnend speed pedelecer dat automobilisten beter op je reageren als het donker is en ik met de goede verlichting op de rijbaan rij. Wellicht omdat de ketekenverlichting er dan voor zorgt dat het kenteken heel zichtbaar is?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Eind vorige week via mail contact opgenomen met een Klever dealer die een goede reputatie heeft en die vanuit de twee locaties waar ik verblijf - ondanks de afstand - vrij vlot bereikbaar is.

Ik had een aantal vragen geformuleerd waarop ik gisteren een kort en krachtig antwoord ontving : vanaf 2021 wordt de samenwerking met Klever stopgezet wegens de slechte service die ze krijgen. :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat zo'n verhaal altijd meerdere kanten heeft. We kennen dit ook wel van Stromer dealers. En ook Klevers zijn een tijd lang bepaald niet probleemvrij geweest. De twee testers die ik hier heb gehad trouwens wel, die zijn 100% functionerend. Maar slepende issues ijlen altijd lang na, zowel bij dealers als consumenten.

Het zal iig niet het beleid zijn van Klever, want zij zijn juist bezig met uitbreiding van het dealernetwerk vertelden ze.

Wel balen..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bca1984
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 nov 2020, 17:27
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Nog te beslissen

Edgecrusher schreef: 30 dec 2020, 14:45 Continental Urban contact E50 in 27,5x2.2 (55-584)
Of een paar Stromer E-gridlock in 57x584 ;)
(Scheelt mar 3-5mm in de breedte, en met SP typegoedkeuring)
Ik heb de vraag in de klever groep op Facebook gesteld. Daar rijden momenteel verschillende mensen (met de gewone x-speed waarschijnlijk) met de volgende banden (of deze raadden ze toch aan):

Continental top contact
Continental city plus
Schwalbe mtb+
Pirelli eCycle GT

Of dit wel mag laat ik even in het midden...

Ik zou sowieso de schwalbes eronder laten zitten om te beginnen, en mocht ik het toch onveilig vinden, alsnog overschakelen op een andere band.

Volgende week beslissen tussen de klever pinion en de ST2 😊
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 31 dec 2020, 15:02 Ik denk dat zo'n verhaal altijd meerdere kanten heeft. We kennen dit ook wel van Stromer dealers. En ook Klevers zijn een tijd lang bepaald niet probleemvrij geweest. De twee testers die ik hier heb gehad trouwens wel, die zijn 100% functionerend. Maar slepende issues ijlen altijd lang na, zowel bij dealers als consumenten.

Het zal iig niet het beleid zijn van Klever, want zij zijn juist bezig met uitbreiding van het dealernetwerk vertelden ze.

Wel balen..
Klopt, er zijn inderdaad meerdere kanten aan zo'n verhaal en ik hoor maar één kant ... ik kreeg een MTB Cycletech warm aanbevolen als alternatief. :bj :bj :bj
Bca1984 schreef: 01 jan 2021, 17:41 rijden momenteel verschillende mensen (met de gewone x-speed waarschijnlijk) met de volgende banden (of deze raadden ze toch aan):

Continental top contact
Continental city plus
Schwalbe mtb+
Pirelli eCycle GT
Als er hier een Klever zou aangekocht worden dan zal ie geleverd mogen worden op Continental Contact Plus City banden (55-584, ECE-R75 gecertificeerd).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 01 jan 2021, 18:34 Klopt, er zijn inderdaad meerdere kanten aan zo'n verhaal en ik hoor maar één kant ... ik kreeg een MTB Cycletech warm aanbevolen als alternatief. :bj :bj :bj
De dealer zal inderdaad NUL klachten hebben over de service op uitgeleverde MTB Cycletechs in het afgelopen jaar :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Denk het ook, ja ... ik had het in mijn repliek idd over de leveringstermijnen bij MTB CT en over het feit dat - voor mij dan toch - een SP met een 650Wh batterijtje nooit een alternatief kan zijn voor eentje met een 983Wh of een 1200Wh batterij ... (voorlopig ?) geen reactie meer gehad ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bca1984 schreef: 30 dec 2020, 00:06 Ik lees toch weer dat de schwalbe banden op de klever bijna ondermaats zijn bij regenweer. Ik was wel van plan om op de pinion ook in de regen te rijden, maar als ik dit allemaal lees, is het om schrik te krijgen bij nat weer. Zijn er dan geen alternatieven voor de schwalbe super moto-x? Pirelli?
Onderstaande banden zijn vanuit Klever goedgekeurd voor montage op de X-Speed PINION:

Schwalbe Supermoto X 27.5*2.4
Schwalbe Supermoto X 27.5*2.4, with reflex
Continental Contact plus city 27.5*2.2
Continental Top Contact Winter II Premium 27.5*2.0
Schwalbe Smart Sam Plus 27.5*2.25
Schwalbe Smart Sam 27.5*2.35
Schwalbe Hurricane 27.5*2.4
Schwalbe Nobby Nic 27.5*2.35
Schwalbe Super MOTO 27.5*2.4

Uit dit lijstje zou ik zonder twijfel kiezen voor de Continental Contact Plus City als standaard band, die redt zich ook heel goed in de regen. Als je doorrijdt in serieus winterweer, dan voor die periode de Continental Top Contact Winter II Premium.

Als je niks van je gading vindt in bovenstaand lijstje: elke ECE-R75 goedgekeurde 27,5" band die tussen de 2.0 en 2.4 ligt zal erop passen (maar dan dus op eigen risico).

Alle 27,5" banden van de huidige Stromer Vloot passen ook. Persoonlijk ben ik erg enthousiast over de Pirelli Cycle-e for Stromer (zit standaard op de ST5) en de Stromer E-Gridlock by Vee Tire (zit standaard op de ST2).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lampo schreef: 30 dec 2020, 17:52
Stromeur schreef: 30 dec 2020, 13:23 Kun jij eens in het boekje van je PINION kijken wat Klever daarin zegt over de bandenmaat?
Dat is het punt: ik heb er geen boekje bijgekregen... De gebruiksaanwijzing zou ik kunnen downloaden van de website van Klever, maar:

1. De link werkt niet
2. De link suggereert dat je verwezen wordt naar de handleiding van de X-Speed van 2019, dus daar staat de Pinion nog helemaal niet in...
Heb ik ook even gevraagd. De handleiding van de PINION is nog in de maak en wordt online gezet zodra die klaar is.

Niks nieuws, zo gaat het ook bij Stromer ;) Irritant is het wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie